رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه، ۱۱ اشتباه که مرتکب می شوید

عصر کالا: امروزه با کمک گسترش ایده‌های دست‌ساز و خودتان بسازید در فضای مجازی، تعداد کابینت‌های رنگی و متنوع افزایش یافته است.

رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه، ۱۱ اشتباه که مرتکب می شوید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸:۰۰
  • رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه، 11 اشتباه که مرتکب می شوید
  • رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه، 11 اشتباه که مرتکب می شوید
  • رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه، 11 اشتباه که مرتکب می شوید
  • رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه، 11 اشتباه که مرتکب می شوید
  • رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه، 11 اشتباه که مرتکب می شوید

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از چیدانه، افراد از خلاقیت‌های خود استفاده کرده و کابینت‌های آشپزخانه خود را بر طبق سلیقه خودشان با رنگ‌های زیبایی رنگ‌آمیزی می‌کنند. قطعا هر کاری بدون داشتن برنامه منظم و اطلاعات کافی ممکن است ناموفق بوده و یا حداقل دارای اشکالات ریزودرشتی باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا با اشتباهاتی که معمولا در زمینه رنگ‌آمیزی کابینت مرتکب می شوید آشنا گردیم.

1- در رنگ‌آمیزی کابینت انتظارات غیرواقعی دارید

قطعا کابینت‌های رنگ‌آمیزی شده، بسیار زیبا و دوست‌داشتنی هستند، اما طبق گفته متخصصین در این حوزه اگر کابینت شما تورفتگی و یا زدگی عمیق و مهمی داشته باشد بعد از رنگ کردن بیشتر به چشم خواهد آمد و مشخص‌تر خواهد شد. حتی زمانی که کابینت چوبی خود را رنگ‌آمیزی می‌کنید ممکن است در ابتدا این مسئله مشخص نباشد، اما با گذشت زمان و بعد از اینکه سطح رنگ کابینت خشک شد مشاهده خواهید کرد که این زدگی‌ها بیشتر به چشم خواهند آمد. شما می‌توانید قبل از رنگ کردن کابینت، سطح آن را بتونه زده و فرورفتگی‌ها را پر کنید و یا آن را با سمباده صاف و یکدست نمایید.

2- در رنگ کردن کابینت به خودتان وقت کافی نمی‌دهید

همیشه عجله زیاد در طول کار باعث خراب شدن روند کاری می‌شود. رنگ‌آمیزی کابینت نیز از این قاعده مستثنا نیست. اغلب افراد فکر می‌کنند که اگر روزهای آخر هفته را برای رنگ‌آمیزی کابینت صرف کنند کافی خواهد بود درصورتی‌که این‌گونه نیست. برای رنگ‌آمیزی کابینت به حداقل 4 تا 7 روز زمان نیاز است.

3- چوب کابینت را تمیز نمی‌کنید

مهم نیست که در نظر اول، کابینت شما چقدر تمیز به نظر می‌رسد. سعی کنید قبل از شروع رنگ‌آمیزی کابینت هرگونه چربی و لکه‌های روی آن را به‌خوبی پاک‌سازی نمایید. در غیر این صورت، رنگ نمی‌تواند به‌خوبی بر روی کابینت شما بخوابد.

4- درها و کشوهای کابینت را جدا نمی‌کنید

شما باید این مسئله را در مرحله اول شروع کار خود رعایت کنید. باید تمامی درها و کشوها را جدا کرده و بیرون بیاورید. تمامی دستگیره‌ها و لوازم این‌چنینی را از آنها جدا نمایید. این کار به شما کمک می‌کند که تمیزتر کار کرده و سرعت خود را افزایش دهید. امکان دارد که به‌مرورزمان، دستگیره و سایر لوازم سخت‌افزاری کابینت دچار ساییدگی شده و غیرقابل استفاده شوند. اگر شما آنها را در زمان رنگ کردن جدا کرده باشید در این هنگام می‌توانید به‌راحتی آنها را درآورده و تعویض نمایید.

5- قسمت‌هایی که هر در، کمد و... باید قرار بگیرند را برچسب‌زنی نمی‌کنید

اگر بر روی قسمت‌های مربوط به هر در، کمد و کشو را برچسب زده و مشخص کنید، می‌توانید با خیال راحت به کارتان ادامه دهید و مطمئن باشید که در این زمینه برایتان مشکلی ایجاد نخواهد شد که چیزی را جابه‌جا نصب نمایید.

6- سمباده زدن کابینت را فراموش می‌کنید

حتی اگر کابینت‌هایی دارید که فکر می‌کنید شرایط مطلوبی دارند بازهم نباید غافل باشید. آنها را به‌خوبی سنباده زده و سطحشان را صاف و یکدست نمایید. این مسئله را به خاطر داشته باشید که لازم نیست سطح کابینت را به‌طور کامل از بین ببرید، فقط باید رویه آن را صیقل داده و صاف و یکدست کنید.

7- قبل از شروع رنگ‌آمیزی کابینت‌ها، سطح آنها را از گردوغبار پاک نمی‌کنید

فقط کافی است که قبل از شروع رنگ‌آمیزی، سطح کابینت خود را از هرگونه گردوخاک پاک‌کنید. درصورتی‌که سطح کابینت شما دارای گردوغبار باشد بعد از رنگ‌آمیزی کابینت متوجه خواهید شد که کیفیت کار شما چندان مناسب نیست، چراکه انگار بر روی شن و ماسه و گردوخاک رنگ پاشیده‌اید؛ بنابراین مجبور می‌شوید از ابتدا کار را پاک کرده و دوباره رنگ‌آمیزی نمایید.

8- شما اولین نفری نیستید که این کار را انجام می‌دهد، پس دقت کنید

ممکن است وسوسه و هیجان بسیاری داشته باشید تا کار رنگ‌آمیزی کابینت آشپزخانه خود را به پایان برسانید، اما لازم است که دقت کنید و با برنامه پیش بروید. اگر کار رنگ‌آمیزی شما با کیفیت مناسبی به پایان نرسد بعد از گذشت مدتی بلند یا کوتاه، متوجه آن خواهید شد، چراکه ظاهر کابینت شما نشان‌دهنده درجه کیفی رنگ‌آمیزی شما خواهد بود.

9- رنگ کابینت اشتباهی انتخاب می‌نمایید

در این قسمت باید توجه داشته باشید که رنگی را انتخاب کنید که نه‌تنها برای کابینت، بلکه برای دکوراسیون آشپزخانه شما نیز مناسب باشد. علاوه بر این شما باید به دنبال رنگی بروید که بتواند به شما احساس خوبی القا کند تا از رفتن به آشپزخانه لذت ببرید.

10- رنگ ارزانی برای کابینتتان انتخاب می‌کنید

سعی کنید به دنبال رنگ‌های خیلی ارزان نباشید، چراکه غالبا به همان نسبت از کیفیت آنها هم کاسته خواهد شد. بعضی از برندهای رنگ کابینت در بازار موجود هستند که ممکن است از قیمت بالایی برخوردار باشند، اما در عوض کیفیت بسیار خوب و ارزش پرداخت این هزینه را نیز دارند.

اگر درباره انتخاب قلم مناسب نیز شک و تردید دارید پیشنهاد ما این است که به سراغ فروشگاه‌های مناسب رفته و با متخصصین این حوزه مشورت نمایید.

11- عجله می‌کنید تا کابینت‌ها را باز نمایید

قابل‌تصور است که همه شما هیجان خواهید داشت تا زودتر نتیجه کار خود را مشاهده نمایید، اما باید به این نکته نیز توجه کنید که هرچقدر بیشتر عجله کنید به کار خود ضربه بیشتری وارد خواهید کرد و در این صورت مجبور خواهید بود که دوباره روی رنگ کابینت، یک‌لایه دیگر رنگ‌آمیزی کنید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر