چند نکته طلایی برای خرید وسایل آشپزخانه

عصر کالا- پیشنهاد می‌کنیم برای این که آشپزخانه‌تان تبدیل به انباری‌ نشود، قبل از خرید وسایل آشپزخانه حتما یک فهرست از لوازم مورد نیازتان تهیه کنید.

چند نکته طلایی برای خرید وسایل آشپزخانه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، خرده‌ریزهای آشپزخانه به قدری زیاد هستند که اگر بدون برنامه‌ریزی خرید کنید، ممکن است همه‌ی کابینت‌ها پر شوند؛ درحالیکه ممکن است از هیچ‌کدام از آن وسایل، سالی یک بار هم استفاده نکنید. پیشنهاد می‌کنیم خیلی از خرده‌ریزها را موردی و بر حسب نیازتان بخرید. این صفحه نکات ضروری برای خرید ظروف و وسایل آشپزخانه را بیان می‌کند.

    مهم‌ترین نکته در هنگام خرید سرویس چینی، فرم ظرف و نقش روی آن است. بنابراین لازم است هنگام انتخاب به زیبایی فرم، طراحی، تعداد ظروف سرویس و کاربردی‌بودن ظرف‌ها دقت کنید.

    ‌‌ثبات رنگ ظروف در برابر شوینده‌های دستی و مواد شوینده‌ی ماشین ظرف‌شویی اهمیت زیادی دارد. سرویس‌های چینی باکیفیت، سبک و در عین حال بسیار سخت هستند. این ظرف‌ها و لعاب‌شان در برابر خط‌و‌خش مقاوم‏ند. لعاب مقاوم، از لب‌پرشدن ظرف‌ها جلوگیری می‌کند؛ علاوه‌براین ظروف چینی باکیفیت، در برابر حرارت‌ زیاد فرهای خانگی ترک نمی‌خورند.

    نکته مهم در خرید سرویس قاشق و چنگال این است که هنگام شست‌وشو آسیب نبینند؛ بنابراین هرچه جنس قاشق و چنگال محکم‌تر باشد، بهتر است. ست دوازده نفره‌ی قاشق و چنگال معمولا علاوه‌بر قاشق، چنگال و کارد غذاخوری، کف‏گیر، ملاقه، قاشق سوپ‌خوری، چنگال ماهی، کارد و چنگال میوه‌خوری، قاشق چای، شربت‌ و بستنی‌خوری، کارد استیک، کارد سرو کیک، ملاقه‌ی سس، قاشق و چنگال سالاد، گیره‌ی قند و شیرینی، قاشق عسل و قاشق شکر نیز دارد.

    در خرید سرویس قابلمه بسیار دقت کنید. قابلمه‌های تفلون هم‌چنان انتخاب خوبی هستند؛ اما اگر قابلمه‌هایی با عمر بیش‌تر می‌خواهید، باید سراغ جنس‌های چدن، سرامیک یا استیل بروید. قابلمه‌های چدنی برای پخت طولانی با دمای متوسط به بالا مناسب هستند. این قابلمه‌ها حرارت را یکسان پخش می‌کنند و به دلیل مقاومت در برابر دمای بالا، برای سرخ‌کردن و پختن یا حتی در فر قراردادن بسیار مطلوبند.

    قابلمه‌های استیل، نسبت به جنس‌های دیگر بهداشتی‌تر هستند. این قابلمه‌ها زنگ نمی‌زنند و هیچ واکنشی به مواد غذایی نشان نمی‌دهند؛ اما چون حرارت را به طور مستقیم انتقال می‌دهند، غذا در این نوع قابلمه‌ها سریع می‌سوزد. قابلمه‌های استیل برای پخت انواع خورش و غذاهای آب‌دار مناسب‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر