بهترین مارک کریستال برای جهیزیه، بوهیما یا ناخمن؟

عصر کالا- ظروف بلور و کریستال یکی از پرطرفدارترین ظروف در بین خانواده های ایرانی می باشد که معمولا پیدا کرد بهترین مارک ظروف کریستال و تشخیص اصل بودن کریستال برای خرید یکی از دغدغه های اکثر تازه عروس ها می باشد؛

بهترین مارک کریستال برای جهیزیه، بوهیما یا ناخمن؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از چیدانه، به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم شما را با بهترین مارک کریستال و چگونگی خرید یک سرویس ایده آل و مناسب راهنمایی کنیم، پس با نا همراه باشید.

    تفاوت کریستال و بلور

    شاید بهتر باشد پیش از هر تصمیمی برای خرید این ظروف تفاوت کریستال و بلور را بیشتر بدانید؛ شیشه کریستال یا شیشه سرب‌دار یکی از انواع شیشه‌های سیلیکاتی است که در ترکیب خود حاوی اکسید سرب است. شیشه‌های حاوی بیش از 24% اکسید سرب را شیشه کریستال می نامند. وجود سرب در شیشه کریستال باعث افزایش ضریب شکست نور در این نوع شیشه‌ها می‌شود و درنتیجه شیشه‌های کریستال دارای درخشندگی و تلالو بیشتری نسبت بلور و سایر شیشه ها هستند. ظروف کریستال همچنین سختی کمی دارند و به همین علت امکان تراشکاری روی این شیشه‌ها وجود دارد، بنابراین بهترین گزینه برای ساخت ظروف تزئینی می باشند.

    بهترین مارک کریستال

    اصولا معرفی بهترین مارک کریستال و یا هر کالای دیگری تا حد زیادی به بودجه ی شما بستگی دارد، اما به طور کلی می توان گفت که کریستال خورشیدی بوهمیا آلمان و کریستال والتر کشور آلمان، کریستال ناخمن آلمان ،کریستال آرکروک فرانسه، سرویس کریستال جی سی سی،کریستال سوگای ژاپن،کریستال چک، کریستال آرسی آر ایتالیا و کریستال تویوی ژاپن از جمله برند های مطرح بازار کریستال در دنیا و بخوصوص ایران به شمار می آیند که در میان کریستال چک و کریستال کشور ژاپن به عنوان با کیفیت ترین انواع ظروف کریستال شناخته شده اند.

    قیمت سرویس کریستال

    ظروف کریستال اصل از قیمت بالایی برخوردار هستند، از این رو هنگام خرید این ظروف لازم است که بودجه کافی برای آن ها کنار گذاشته شود. برای قیمت کریستال با توجه به انواع مختلف آن می توان بازه ای بین 50 هزار تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان در بازار را معرفی کرد.

    چگونگی تشخیص اصل بودن کریستال

    به طور کلی ظروف کریستال به دوسته دست ساز و قالبی تقسیم می شوند که روش تشخیص اصل بودن آن ها با توجه به دست ساز و قالبی بودنشان متفاوت است، برای تشخیص اصل بودن ظروف کریستال در هر دو نوع کافی است یکی از روش های زیر را در هنگام خرید امتحان کنید: 

    پیش از هر چیزی باید بدانید که یک کریستال مرغوب از نوع قالبی کاملا شفاف، عاری از هرگونه حباب و اعوجاجی است اما کریستال های دست ساز به دلیل اینکه در روند ساخت، سازنده در آن می دمد امکان به وجود آمدن حباب های ریز تا حدی وجود دارد. پس کریستال هایی قالبی که سطح آن ها دارای حباب های ریز و کدر است از کیفیت خوبی برخوردار نمی باشند. برای تشخیص قالبی بودن یا دست ساز بودن یک کریستال هم می توانید به انتهای ظروف نگاه کنید در صورت وجود خط سرتاسری کریستال شما قالبی است، برای خرید مناسب حتما ظاهر تک تک ظروف به خصوص فنجان و یا لیوان ها را به درستی بررسی کنید تا از سلامت آن ها اطمینان حاصل کنید.
    در روش بعدی تشخیص اصل بودن ظروف کریستال با کمک یک خودکار ضربه ی آهسته و خفیفی به کریستال بزنید اگر صدای زنگ دار و مداومی شنیدید کریستال شما اصل است در غیر این صورت در صورت قطع شدن سریع صدا کریستال مورد نظر شما تقلبی و کالایی کپی و به اصطلاح چینی است!
    در مورد ظروف و اشیای کریستال طلا یا نقره‌کوب شده دقت زیادی داشته باشید؛ زیرا ممکن است برخی از فروشندگان در مورد میزان طلا یا نقره به‌کار رفته در ظرف مورد نظر اطلاعات درست به خریدار ارائه نکنند یا اینکه ممکن است عیار طلا یا نقره‌ای را که روی کریستال به‌کار رفته است، زیاد اعلام کنند.
    هنگام خرید ظروف کریستال رنگی حتما به یکنواختی رنگ در قسمت‌های گوناگون ظرف دقت کنید.

    مراکز خرید سرویس کریستال اصل

    از جمله مراکز خرید سرویس کریستال اصل مانند ظروف چینی و سرامیک و... ظروف کریستال را می‌توان در فروشگا های عرضه کالاهای لوکس در سراسر کشور که به عرضه کالاهای خانگی می‌پردازند اشاره کرد. برخی از برندهای معرفی شده نیز دارای نمایندگی‌های مشخصی هستند، به طور مثال نمایندگی کریستال بوهیما در تهران در میدان شوش، خ شهید صابونیان، خ کاخ جوانان، مجتمع نور طبقه ی همکف، پلاک 225 می باشد.  همچنین تیمچه حاجب الدوله، پاساژ رضایی در خیابان شوش، بازار بزرگ مولوی و سه راه امین حضور، مراکز اصلی خرید و فروش کریستال است که می توانید به آن ها مراجعه نمایید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر