نمایشگاه فرش های میلیاردی در کاخ نیاوران

عصر کالا- فرزین قدیمی در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی فرش نفیس و آنتیک اظهار کرد: در این نمایشگاه برای اولین بار ۱۰ استاد و برند برتر فرش نفیس کشور دور هم جمع شده‌اند که هدف از تشکیل آن توسعه صادرات فرش ایران در بازارهای اروپایی است.

نمایشگاه فرش های میلیاردی در کاخ نیاوران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از تسنیم، وی افزود: براین اساس این نمایشگاه در تهران پایلوتی برای حوزه صادراتی فرش‌های نفیس به حساب می‌آید و به دنبال آن هستیم که شرایط صادرات فرش باکیفیت ایرانی را توسعه دهیم.

    دبیر اجرایی اولین نمایشگاه تخصصی فرش نفیس و آنتیک در پاسخ به تسنیم گفت: در این نمایشگاه فرشهای عرضه شده قیمتی حدود 25 تا 30 میلیون تومان برای هر متر مربع قیمت دارد و فرشهای بزرگ آن قیمتی حدود 600 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان قیمت دارند.

    قدیمی یادآور شد: در این نمایشگاه فرش‌های تجاری عرضه نمی‌شود بلکه توسط اساتید فرش محصولاتی خاص ارائه می‌شود به طوری که برای بافت یکی از این فرش‌های 24 متری 8 سال زمان صرف شده است.

    وی افزود: در این نمایشگاه در مجموع 60 الی 70 فرش دستی در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار می‌گیرد.

    دبیر اجرایی اولین نمایشگاه تخصصی فرش نفیس و آنتیک افزود: برای بازدید از این نمایشگاه از 100 هزار نفر از جمله سفرا و رایزنهای اقتصادی و تمام فعالین بخش کشور دعوت به عمل آمده است.

    قدیمی با اشاره به اینکه فرشهای نفیس جایگاه مشخصی در کشورهای اروپایی دارند، گفت: یکی از تولیدکنندگان در این نمایشگاه به سفارش یک شرکت اروپایی فرش 23 میلیارد تومانی بافته است اما در این نمایشگاه عرضه نخواهد شد.

    وی در پاسخ به این سوال تسنیم که برای حفاظت از فرش‌های موجود در این نمایشگاه چه تمهیداتی صورت گرفته گفت: با توجه به اینکه این نمایشگاه در محل کاخ نیاوران برگزار می‌شود که سیستم حفاظتی مناسبی دارد مشکلی وجود نخواهد داشت همچنین فرشهای موجود در نمایشگاه به میزان 5 میلیارد تومان بیمه شده‌اند.

    دبیر اجرایی اولین نمایشگاه تخصصی فرش نفیس و آنتیک در پایان گفت: این نمایشگاه 19 الی 22 بهمن در محل تالار آبی کاخ نیاوران برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر