قیمت بالا چالش اصلی صنعت فرش دستباف

عصر کالا- یک فعال صنعت فرش دستباف گفت:افزایش قیمت تمام شده فرش و پایین آمدن قدرت خرید جامعه دست مردم را از خرید قالی ایرانی کوتاه کرد.

قیمت بالا چالش اصلی صنعت فرش دستباف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود اخوان فعال صنعت فرش دستباف به واکاوی دلایل گرانی قالی های ایرانی برای خریداران داخلی پرداخت و گفت:دو دلیل اصلی موجب شد تا خانه های ایرانی از زیبایی فرش های خوش نقش ونگار ملی ،باز بماند و آن دو دلیل ؛افزایش قیمت تمام شده فرش و پایین آمدن قدرت خرید جامعه به دلیل مسائل اقتصادی حاکم بر جامعه است.

    اخوان با تشریح علل افزایش قیمت تمام شده فرش دستباف ،ادامه داد:تمام مواد اولیه ایی را که در گذشته در داخل کشور تولید می کردیم،اکنون وارد می کنیم به عنوان مثال ابریشم خام را به چین می فرستیم و بعد از رنگ شدن با قیمت چند برابر گران تر وارد می کنیم و یا پشمی که در گذشته در داخل تولید می شد اکنون از استرالیا و چین وارد می شود.

    این صادرکننده نمونه فرش دستباف تصریح کرد:تورم بالا در اقتصاد کشور نیز موجب شده تا هر روز دستمزد کارگران بافنده قالی افزایش یافته و در نتیجه قیمت فرش هم گران تر شود.

    اخوان با بیان اینکه هنوز هم فرش دستباف ارزان قیمت در بازار پیدا می شود،تاکید کرد:در صورتیکه مرکز ملی فرش ایران بتواند طرح های تسهیلاتی نیمه تمام در حوزه فروش فرش دستباف را اجرا کند، می توانیم امیدوار باشیم که در آینده نزدیک دوباره خانه های ایرانی به زیور قالی های دستباف آراسته شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر