ایجاد اشتغال در صنعت فرش، درآمد را تقویت می‌کند

عصر کالا- قائم مقام مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش یک کالای سنتی و فرهنگی بوده و دارای ارزش افزودۀ بالا و اشتغالزایی گسترده ملی است، بنابراین باید از تمامی جوانب مورد حمایت مسئولان قرار بگیرد.

ایجاد اشتغال در صنعت فرش، درآمد را تقویت می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجتبی فیض اللهی،قائم مقام مرکز ملی فرش ایرانگفت: فرش یک کالای سنتی و فرهنگی بوده و دارای ارزش افزوده بالا و اشتغالزایی گسترده ملی است، بنابراین باید از تمامی جوانب مورد حمایت مسئولان قرار بگیرد.

    وی در ادامه افزود: پیشنهاد ما برای تصویب قانون مالیاتی در حوزه فرش دستباف ، معافیت مالیاتی تمامی بخش های دست اندرکار در فرآیند تولید فرش بود.

    فیض اللهی تصریح کرد: در راستای این هدف،  بخش خصوصی، مرکز ملی فرش و  اتحادیه‌ها درخواست کتبی داده و در نتیجه، لایحه‌ای تنظیم شد تا توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

    قائم مقام مرکز ملی فرش ایران تأکید کرد: در گذشته شاهد بودیم که صادرکننده  و تولیدکنندۀ فرش دستباف از مالیات معاف بودند، اما فروشندگان باید مالیات سنگینی پرداخت می‌کردند و این موضوع باعث شد تا مالیات بر فروش به بافنده و تولیدکننده هم برسد و برقیمت ها اثر بگذارد.

    وی با اشاره به معافیت کارگاه‌های فرش دستباف از ارائه گزارش فصلی به وزارت امور اقتصادی، تصریح کرد: در سالی که به نام تولید و اشتغال نام گذاری شده ، حمایت از فرش دستباف مصداق کامل عمل به این شعار است و پیشنهاد ما این است که از هر بخشی برای کاهش قیمت دستبافته های ایرانی بهره برده تا هم رونق به بازار داخلی بازگردد و هم بتوانیم با قدرت وارد بازارهای صادراتی شویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر