نخستین محموله از فرش‌های صحن حضرت زهرا(س) بارگیری شد

عصر کالا- نخستین محموله از فرش‌های دستباف صحن و شبستان حضرت زهرا(س) از کرمان به مقصد نجف‌اشرف بارگیری شد.

نخستین محموله از فرش‌های صحن حضرت زهرا(س) بارگیری شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از مهر، این محموله، شامل 114 تخته فرش است که در کارگاه‌های قالی‌بافی ستاد بازسازی عتبات در استان کرمان بافته شده است که ابتدا به تهران و سپس به نجف اشرف ارسال می‌شود.

    وی ادامه داد: از این تعداد 94 تخته توسط قالیبافان شهرستان راور و 20 تخته به دست هنرمند قالیبافان شهرهای کرمان، رفسنجان، گلباف و کوهبنان بافته شده است. فرش‌های صحن حضرت زهرا (س) زیر نظر مدیریت دو مجری طرح در حال بافت است.

    مهدی تویسرکانی یکی از مجریان طرح و مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در این باره گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بهمن سال 93 بین استانداری کرمان و ستاد عتبات عالیات کشور منعقد شد، بافت 30 هزار مترمربع فرش برای صحن حضرت زهرا (س) از اول مهر سال 94 آغاز شد.

    وی افزود: 122 دار قالی برپا شده است و حدوداً 280 بانوی هنرمن، بافت فرش گره‌دار کرمانی با برند «فرش راور» را آغاز کرده‌اند.

    همچنین اکبر مهاجری دیگر مجری طرح بافت قالی ستاد بازسازی عتبات عالیات در راور در خصوص چگونگی اجرای این طرح اظهار داشت: برای شروع پروژه بافت قالی برای صحن حضرت زهرا سلام الله علیها 114 دار قالی با 320 بافنده فعال شدند و بحمدالله بدون هیچگونه وابستگی خارجی در این زمینه کار تولید قالی در حال انجام است.

    مهاجری از راه اندازی کارگاه بافت فرش در ریگان، فهرج و فیض آباد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تصمیم داریم با برپایی 220 دارقالی ده هزار مترمربع فرش تولید و به نجف اشرف ارسال کنیم.

    وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح برای 320 نفر به طور مستقیم و برای 55 نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده و خوشبختانه به تازگی موفق شده‌ایم بحث بیمه بافندگان را نیز حل کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر