چرا قیمت قالیشویی ها متفاوت است؟

عصر کالا- رئیس اتحادیه قالیشویان تهران درباره افزایش نرخ نسبت به سال گذشته اظهار داشت: هر واحد بر اساس کیفیت خدمات و مواد مصرفی نرخ‌های پیشنهادی خود را به اتحادیه ارائه می‌دهد و برای هر واحد با توجه به هزینه‌های قالیشویی، نرخ‌های پیشنهادی کارشناسی می‌شود و همچون سال گذشته نرخ واحدی وجود ندارد.

چرا قیمت قالیشویی ها متفاوت است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، حمید محمدی درباره افزایش نرخ قالیشویان نسبت به سال گذشته گفت: قیمت‌ها تغییری نداشته است، سال گذشته برای شستشوی هر متر مربع نرخ مشخصی وجود داشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت نرخ واحدی را برای شستن هر متر مربع فرش دستبافت، ماشینی، موکت و... اعلام می‌کرد، اما طی سال جاری از شمول نرخ گذاری این سازمان خارج شدیم و واحد‌های صنفی خودشان اقدام به قیمتگذاری می‌کنند.

    وی ادامه داد: هر واحد بر اساس کیفیت خدمات و مواد مصرفی نرخ‌های پیشنهادی خود را به اتحادیه ارائه می‌دهد و برای هر واحد با توجه به هزینه‌های قالیشویی در آنجا، نرخ‌های پیشنهادی کارشناسی می‌شود.

    محمدی کمسرخ افزود: بدین ترتیب کیفیت خدمات و قیمت تمام شده رقابتی است و نسبت به سال گذشته نرخ گذاری خدمات پایین‌تر است تا بتوانند مشتری بیشتری جلب کنند، بازرسان نیز بر واحد‌ها نظارت دارند.

    رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با تاکید بر انتخاب قالیشویی مجوزدار برای دریافت خدمات گفت: اگر مشتریان به قالیشویان مجوزدار برای دریافت خدمات مراجعه کنند، در صورت بروز خسارت می‌توانند از واحد صنفی موردنظر شکایت کنند، اما اگر به قالیشویان بدون مجوز مراجعه کنند مشکلات قابل پیگیری نیستند. برخی افراد بدون داشتن مجوز در ماه‌های پایانی سال بوسیله تراکت و قیمت‌های پایین مردم را فریب می‌دهند که خسارت‌های جبران ناپذیری برای مشتریان در پی دارد و حتی منجر به سرقت می‌شود، 90 درصد شکایات مربوط به واحد‌های صنفی غیرمجاز است.

    وی درباره انتخاب قالیشویی مجوزدار از سوی مشتریان گفت: فهرستی بالغ بر 370 قالیشویی مجاز در سطح پایتخت روی سایت اتحادیه معرفی شده است. مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اتحادیه، لیست قالیشویان مجاز تهران را دریافت و قالیشویی موردنظر خود را انتخاب کنند و یا با تلفن‌های اتحادیه تماس و تائیدیه قالیشویی منتخب خود را بگیرند تا برای آن‌ها مشکلی پیش نیاید. رئیس اتحادیه قالیشویان با اشاره به شایعاتی با مضمون اسنپ قالیشویی هشدار داد و تاکید کرد: ارائه خدمات بوسیله اسنپ امکان‌پذیر نیست زیراکه در جابجایی مسافر بوسیله اسنپ خدمات رسانی و دریافت وجه در یک زمان انجام می‌شود، اما در اسنپ قالیشویی ارائه خدمات زمان‌بر است و ممکن است افراد غیر مجاز که جا و مکان مشخصی نیز ندارند دست به این کار بزنند از این رو مردم فرش‌های خود را برای شست‌وشو به قالیشویان مشخص شده در سایت اتحادیه بدهند تا اگر اتفاقی هم افتاد، بتوان به راحتی از طریق اتحادیه آن را پیگیری و با متخلفان برخورد کرد.

    وی تصریح کرد: بیشتر واحد‌های مجاز در صورت مواجه با مشکل و یا وارد شدن خسارت، نسبت به رفع عیب و مشکل پیش آمده و همچنین جلب رضایت مشتریان اقدام می‌کنند؛ بروز مشکلاتی، چون تداخل رنگ قالی نیز با کارشناسی فرش توسط کارشناسان مربوطه قابل پیگیری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر