اولین کارت گرافیک های GT۱۰۳۰ خود نمایی کردند

عصر کالا: چندی پیش انویدیا (NVIDIA) بدون سر و صدا و شلوغ کاری های مرسوم، کارت گرافیک GT۱۰۳۰ را بر اساس سیلیکون GP۱۰۸ توسعه داد تا بدین ترتیب ضعیف ترین کارت گرافیک حوزه پاسکال تولید گردد.

اولین کارت گرافیک های GT۱۰۳۰ خود نمایی کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰
  • اولین کارت گرافیک های GT1030 خود نمایی کردند
  • اولین کارت گرافیک های GT1030 خود نمایی کردند
  • اولین کارت گرافیک های GT1030 خود نمایی کردند

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آخرین خبر، این محصول را می توان رقیب اصلی AMD RX550 دانست. هر دو کارت گرافیک با توجه به توانایی های خود، جهت استفاده در سیستم هایی معرفی شده اند که عمدتا از کارت گرافیک مجتمع نیز بدون بهره بوده و یا نیازمند پردازشگری با یک پله توان بیشتر هستند. و اما در شب گذشته تصاویری از کارت گرافیک های سفارشی بر اساس GT1030 از برند های مختلف منتشر شده است که خالی از لطف نیست.

این کارت گرافیک از سیلیکون GP108-300 ASIC بهره می برد و قلب تپنده آن را 384 هسته CUDA، تعداد 24 واحد TMU و 8 واحد ROP تشکیل می دهند که به طور کلی چندان هم ضعیف نیست. انویدیا از 2 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 بهره گرفته است و یک رابط حافظه 64 بیتی آن را به GPU متصل می سازد. توان حرارتی و به طبع توان مصرفی GT1030 تنها 35 وات است؛ پس اگر سر و کله آن در نوت بوک ها نیز پیدا گردد، چندان جای تعجب نخواهد داشت. همچنین به دلیل توان حرارتی پایین، GT1030 چندان نیازمند کولرهای گران قیمت نیست.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر