کارت گرافیک قدرتمندی که رایانه شخصی را تبدیل به ابررایانه می‌کند

عصر کالا- دنیای سخت افزار این روزها با عرضه کارت گرافیک قدرتمند تایتان وی بسیاری از محدودیت های قبلی را پشت سر گذارده است.

کارت گرافیک قدرتمندی که رایانه شخصی را تبدیل به ابررایانه می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، شرکت ان ویدیا سازنده این کارت گرافیکی می گوید با استفاده از این پردازنده می توان بسیاری از قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی را در رایانه های شخصی اجرا کرد و این رایانه ها را به ابررایانه مبدل کرد.

    رونمایی از این پردازنده گرافیکی 2999 دلاری در جریان برگزاری کنفرانس سیستم های پردازش اطلاعات عصبی در کالیفرنیا در هفته گذشته صورت گرفته است.

    ان ویدیا این پردازنده را پیشرفته ترین پردازنده گرافیکی دنیا لقب داده و می گوید در تولید آن از 21.1 میلیارد ترانزیستور استفاده شده که در نوع خود بی سابقه است. این تعداد ترانزیستور از پردازش اطلاعات با سرعت 110 ترافلاپ پشتیبانی می کند که نه برابر بیشتر از سرعت قدرتمندترین پردازنده گرافیکی است که قبلا توسط ان ویدیا عرضه شده بود.

    فلاپس واحد اندازه‌گیری سرعت پردازش داده‌ها توسط رایانه است. هر ترافلاپس معادل یک تریلیون (یا 10 به توان 12) عملیات ممیز شناور بر واحد ثانیه است.

    کاربران با نصب این پردازنده گرافیکی می توانند برنامه های خودآموز به رایانه ها و همین طور برنامه های هوش مصنوعی پیشرفته را نصب نمایند و لذا انتظار می رود محصول مذکور با استقبال گسترده محافل آموزشی و پژوهشی مواجه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر