کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega سرانجام توسط AMD رونمایی شدند

عصر کالا: بعد از مدت‌ها انتظار، سرانجام کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega توسط AMD رونمایی شدند. در ادامه به تشریح ویژگی‌ها، مشخصات فنی و قیمت آنها می‌پردازیم.

کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega سرانجام توسط AMD رونمایی شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰
  • کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega سرانجام توسط AMD رونمایی شدند
  • کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega سرانجام توسط AMD رونمایی شدند
  • کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega سرانجام توسط AMD رونمایی شدند
  • کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega سرانجام توسط AMD رونمایی شدند
  • کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega سرانجام توسط AMD رونمایی شدند

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega در دو مدل مختلف توسعه پیدا کرده‌اند تا تمام علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای، امکان خرید این محصولات قدرتمند را داشته باشند.
کارت گرافیک Radeon RX Vega 56

Radeon RX Vega 56 به عنوان ارزان‌ترین مدل، با 8 گیگابایت حافظه رم از نوع HBM2 و کلاک پایه 1156 مگاهرتز تولید خواهد شد که این میزان در حالت بوست به 1471 مگاهرتز می‌رسد. از ویژگی‌های قابل توجه این کارت جدید و قدرتمند نیز می‌توان به فعال بودن 56 واحد CU از مجموع 64 واحد، 3584 پردازنده جریان، 256 واحد پردازش TU در کنار 12.5 میلیارد ترانزیستور و توان پردازشی 10.5 ترافلاپس اشاره کرد.
در مقایسه، توان پردازشی کارت گرافیک GTX 1080 شرکت انویدیا، 9 ترافلاپس و توان پردازشی GTX 1080 Ti نیز 11.3 ترافلاپس است.
کارت گرافیک Radeon RX Vega 64

Radeon RX Vega 64 دومین عضو از خانواده محصولات جدید AMD است که در دو نسخه مختلف با خنک‌کننده هوایی و مایع در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
این کارت گرافیک با بهره‌گیری از 8 گیگابایت حافظه HBM2، با کلاک پایه 1247 مگاهرتز (1546 مگاهرتز در حالت بوست) توسعه پیدا کرده و با توان پردازشی 12.7 ترافلاپس، سنگین‌ترین بازی‌های رایانه‌ای را به نحو احسن اجرا می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول جدید نیز می‌توان به 64 واحد CU و 4096 پردازنده جریان در کنار 64 واحد ROP و 256 واحد پردازش TU اشاره کرد.
مدل دیگر این کارت که با عنوان “Radeon RX Vega 64 Liquid Cooled Edition” شناخته می‌شود نیز با همین مشخصات، اما با کلاک پایه 1406 مگاهرتز (1677 مگاهرتز) تولید خواهد شد که خروجی آن، توان پردازشی 13.7 ترافلاپس است. در مقایسه، توان پردازشی کارت گرافیک “Titan Xp” شرکت انویدیا تنها 12.1 ترافلاپس است.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این کارت های گرافیک سوای از قدرت پردازشی آنها، پوشش پلاستیکی RX Vega 56 در مقایسه با پوشش فلزی و استفاده از آلومینیوم همراه با یک لامپ ال ای دی در RX Vega 64 است. با این حال، هر دوی این کارت‌های گرافیک با حافظه‌های HBM2، رابط 2048 بیتی، فناوری Radeon FreeSync 2، رمزگذاری و رمزگشایی H.265/HEVC و پشتیبانی از DisplayPort 1.4 ،TrueAudio Next ،HDMI 4K60 و VSR عرضه خواهند شد.
زمان عرضه و قیمت کارت های گرافیک گیمینگ Radeon RX Vega

به گفته AMD، کارت گرافیک RX Vega 56 با قیمت 399 دلار و RX Vega 64 با قیمت 499 دلار به فروش خواهد رسید. به علاوه، سازندگان باندل‌هایی با نام “Radeon Packs” را برای هر سه مدل کارت پیش رو در نظر گرفته‌اند که شامل 200 دلار تخفیف روی نمایشگر 34 اینچی، WQHD و خمیده سامسونگ CF791 با پشتیبانی از فناوری Freesync، تخفیف 100 دلاری برای یکی از پردازنده های سری رایزن 7 همراه با مادربورد و در نهایت، دو بازی AAA (بازی‌های Prey و Wolfenstein II: The New Colossus) می‌شوند.
این باندل‌ها، صد دلار به قیمت کارت های گرافیک جدید AMD اضافه کرده و کاربران می‌توانند آنها را به ترتیب با قیمت‌های 499 و 599 دلار خریداری کنند. نسخه مخصوص RX Vega 64 با خنک‌کننده مایع نیز تنها به صورت باندل و با قیمت 699 دلار روانه بازار می‌شود.
نسخه مستقل و Radeon Packs این محصولات جدید، از تاریخ 14 آگوست (23 مرداد) در دسترس کاربران خواهد بود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر