AMD کارت‌ های گرافیک رادئون پرو WX ۲۱۰۰ و WX ۳۱۰۰ را برای ورک استیشن معرفی کرد

عصر کالا- شرکت AMD از کارت‌های گرافیک Radeon Pro WX ۲۱۰۰ و Radeon Pro WX ۳۱۰۰ برای ورک‌استیشن‌ رونمایی کرد.

AMD کارت‌ های گرافیک رادئون پرو WX ۲۱۰۰ و WX ۳۱۰۰ را برای ورک استیشن معرفی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، این روزها خبرهای زیادی از AMD به گوش می‌رسد؛ این کمپانی با فاصله‌ی کوتاهی کارت‌های گرافیک سری رادئون RX 500 را به‌روزرسانی کرد، رونمایی از وگا را در ماه ژوئن اعلام کرد، پردازنده‌های قدرتمند سری ThreadRipper را با حداکثر 16 هسته و 32 ترد رونمایی کرد و اکنون نوبت به ورک‌استیشن‌ها رسیده است تا کارت‌های گرافیک جدید رادئون پرو WX 2100 و رادئون پرو WX 3100 ای‌ام‌دی را تجربه کنند.

    هر دو کارت WX 2100 و WX 3100 مبتنی بر معماری 14 نانومتری Polaris GPU‌ هستند. کارت WX 2100 از 2 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 با باس حافظه‌ی 64 بیتی بهره می‌برد؛ اما در مدل WX 3100 این پارامترها دو برابر شده و به‌ ترتیب به 4 گیگابایت حافظه و باس حافظه‌‌ی 128 بیتی رسیده‌اند. غیر از دو پارامتر یادشده، سایر مشخصات فنی کارت‌های گرافیک جدید ای‌ام‌‌دی یکسان‌اند. طبق اعلام ای‌ام‌دی، این کارت‌ها مناسب افرادی هستند که در حوزه‌های «طراحی و مهندسی، معماری، امور مالی و رسانه و سرگرمی» فعالیت دارند.

    در پست بلاگ ای‌ام‌دی در خصوص عملکرد کارت‌های جدید این کمپانی چنین آمده است:

    این کارت‌ها، سریع‌ترین نمونه‌های پایین‌رده برای ورک‌استیشن‌ محسوب می‌شوند و عملکرد آن‌ها حداکثر تا دو برابر بهتر از نسل قبلی محصولات سری AMD FirePro است. در قیاس با محصولات پایین‌رده‌ی رقبا، کارت رادئون پرو WX 2100 به‌طور متوسط تا 20 درصد سریع‌تر از انویدیا کوادرو P400 است و کارت رادئون پرو WX 3100 به‌طور متوسط تا 28 درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به کارت انویدیا کوادرو P600 ارائه می‌دهد.

    در حال حاضر نمی‌توان در خصوص صحت ادعا‌ی ای‌ام‌دی در خصوص عملکرد کارت‌های WX 2100 یا WX 3100 اظهار نظر کرد؛ اما حتی در صورت حقیقت‌ داشتن این ادعا؛ برای بهره‌‌مندی از عملکرد بهبودیافته‌ی کارت‌های جدید ای‌ام‌دی باید بهای آن را پرداخت کنید؛ پیش‌بینی می‌شود ای‌ام‌دی برچسب قیمتی کارت WX 2100 را 149 دلار در نظر خواهد گرفت؛ در حالی که قیمت کارت انویدیا کوادرو P400 معادل 125 دلار است و برای خرید کارت WX 3100 باید 178 دلار بپردازید که 21 دلار بیشتر از قیمت کارت 178 دلاری کوادرو P600‌ است. این مقایسه‌ها با قیمت کارت‌های کوادروی PNY در آمازون انجام شده است؛ بنابراین این اختلاف قیمت‌ها ممکن است افزایش یابد.

    با این حال ممکن است عملکرد بهبودیافته‌ی کارت‌های جدید ای‌ام‌دی، نظر کاربرانی را جلب کند که در حال حاضر از مدل‌های AMD FirePro استفاده می‌کنند یا مشکلی با پرداخت مبلغی اضافه به‌ خاطر بهبود 20 تا 28 درصدی عملکرد ندارند. طبق اعلام ای‌ام‌دی، پیش‌بینی می‌شود کارت‌های رادئون پرو WX 2100 و WX 3100 در ماه ژوئن از راه برسند؛ اما تاریخ دقیق عرضه‌ی آن‌ها اعلام نشده است. همچنین ای‌ام‌دی اعلام کرد که خریداران این کارت‌ها به‌صورت 24 ساعته پشتیبانی خواهند شد و گارانتی 3 ساله‌ی محدودی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده که ممکن است به هفت سال افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر