قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد خبر داد

تولید ۱۲۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان کمیته امداد

عصر کالا- قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به تشریح طرح‌های اجرا شده در حوزه صنایع دستی، فرش و گلیم توسط مددجویان کمیته امداد پرداخت.

تولید ۱۲۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، منوچهر رزمجو، قائم مقام معاون  اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اهمیت توسعه مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی و تاثیر آن در اقتصاد و فرهنگ کشور گفت: طرحهای صنایع دستی در محیط خانه و کارگاه‌های کوچک قابل اجرا هستند و به عنوان طرح های  زودبازده منجر به ایجاد ارزش افزوده   و همچنین این طرح‌ها به دلیل ذوق و هنر ایرانی، تنوع و جذب توریست و توسعه بوم گردی در مناطق مختلف می شوند و بر همین اساس  به اقتصاد خانواده ها و تولید ناخالص ملی کمک شایانی می کند.

    رزمجو با اشاره به طرح های ایجاد شده یادآور شد: حدود 70 هزارطرح صنایع دستی و فرش و گلیم در کمیته امداد تحت نظارت است  که 16 درصد طرح های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد است و این طرح ها شامل بافته های داری، قالی،جاجیم ،انواع رودوزی، سفال، چرم، قلم زنی، میناکاری، پیکرتراشی ،بامبو بافی، فیروزه کوبی است که متناسب با شرایط جغرافیایی هر منطقه و توانایی، مهارت و علاقه مددجویان  شناسایی و اجرا شده است.

    قائم مقام معاون اشتغال ادامه داد: در سال گذشته 120 هزار متر مربع فرش، گلیم و جاجیم به ارزش بالغ بر 100 میلیارد تومان توسط مددجویان تولید شده است که بیش از 80درصد آن توسط خود مددجویان و شبکه‌های فروش استانی انجام شده است که حدود 20 درصد آن از طریق شرکت توسعه تجارت مجتمع اقتصادی به فروش رسیده است.

    رزمجو با اشاره به حمایت‌های مختلف کمیته امداد از تولیدات صنایع دستی مددجویان خاطر نشان کرد: در مرحله اول بعد از شناسایی افراد مستعد در زمینه صنایع دستی به ارائه آموزش‌های لازم با هماهنگی سازمان‌های صنایع دستی، گردشگری و فنی و حرفه‌ای مددجویان مستعد ارائه می شود که این آموزش‌ها با هزینه این نهاد انجام می شود تا مددجویان بتوانند از مهارت های لازم برخوردار شوند.

    رزمجو در ارتباط با میزان تسهیلات اشتغال به مددجویان افزود: تسهیلات 5 میلیون تومانی الی 50 میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه به مددجویان پرداخت می‌شود و بر این اساس علاوه برآموزش های لازم، مشاوره های فنی و تخصصی هم  به مددجویان برای پایداری مشاغل به آنان ارائه می شود.

    به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با اشاره به بازاریابی و فروش محصولات مددجویان خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های جدی در بخش صنایع دستی ضرورت اتصال به بازارها و شبکه‌های فروش است که برای حل این مشکل از طریق ایجاد نمایشگاه ها، فروشگاه‌های منطقه‌ای، فصلی و کشوری سعی شده است تولیدات مددجویان را به فروش برسانیم و همچنین از طریق شرکت توسعه تجارت پایدار کمیته امداد، زمینه صادرات بخش عمده‌ای از صنایع دستی تولیدی مددجویان را فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر