رئیس اداره فرش استان زنجان:

فرش دستباف«بیدگینه»زنجان شناسنامه دار شد

عصر کالا- زنجان- رئیس اداره فرش استان زنجان از شناسنامه دار شدن فرش دستباف «بیدگینه» در استان زنجان خبر داد.

فرش دستباف«بیدگینه»زنجان شناسنامه دار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، محسن جعفری افزود: در استان زنجان 500 بافنده فرش دستباف بیدگینه در استان زنجان فعالیت می کنند و بیش از دو هزار متر مربع فرش بیدگینه  بافته می شود و بیش از 50 درصد صادر می شود.

    رئیس اداره فرش استان زنجان از شناسنامه دار شدن فرش دستباف  بیدگینه در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: محل تولید ،نام  فرش و موادی که در فرش  استفاده می شود، تولید کننده فرش و جنس تار و پود  در شناسنامه درج می شود و در صادرات فرش موثر است.

    رئیس اداره فرش  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فرش استان زنجان به کشورهای خلیج‌فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا  و آمریکا صادر می شود و کیفیت فرش دستباف استان بسیار خوب است.

    جعفری  تاکید کرد: طی سال 96 برنامه های خوبی برای توسعه صادرات فرش استان زنجان در دستور کار است و در این میان صادرات فرش زنجان توسعه خوبی خواهد داشت  و از سال گذشته خنده به تارو پود فرش استان زنجان نشسته است.

    وی گفت: خوشبختانه طی دولت تدبیر و امید صادرات فرش زنجان رو به رشد است و حمایت لازم را از فرش بافان دارد.

    رئیس اداره فرش  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یاد آورشد: کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار ارزشمند است و طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان شامل پشم و ابریشم و رنگ باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود.

    جعفری  به بیمه قالیبافان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در استان زنجان 8 هزار و 500 نفر بیمه قالی بافی هستند و دو هزار و 200 نفر هم بیمه صنایع دستی هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر