برندسازی و حمایت از صادرات فرش، اولویت است

عصر کالا- رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی گفت: در تولید و فروش کالا از ظرفیت موجود کشور بهره نبرده‌ایم؛چراکه تولید ما بازارمحور نیست در حالی که ابتدا باید برای کالا بازاریابی صورت پذیرد سپس کالا تولید شود.

برندسازی و حمایت از صادرات فرش، اولویت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, علی وقفچی در نخستین میز تخصصی فرش و تابلو فرش دستباف در استان همدان، اظهار کرد: امروزه با افتخار می بینیم که فرش ایران با داشتن دیرینه کهن خود توانسته جهان را تسخیر و اصالت فرهنگی ایرانیان را به تمام دنیا ثابت کند به طوری‌که پاسپورت معنوی کشور ما در جهان فرش است. امروز ضروری‌ترین نیاز جهانی صلح جهانی است، ایرانیان باید منادی صلح جهانی باشند و بهترین راه برای این امر، زنده کردن فرش و صنایع دستی است.

    وی خاطرنشان کرد: نقش فرش و صنایع دستی یکی از ضرورت های جهانی و کشور است اما در قشر تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تهیه‌کنندگان انسجام نداریم و بیشتر حرکت های ما در این راه خودزنی است.

    وی با تاکید بر این‌که «دولتمران باید رویکرد خود را در این زمینه تغییر دهند»، افزود: دولت برای یک زندانی یک‌میلیون تومان هزینه می‌کند اما برای بیمه یک شخص که 170 هزار تومان است ،هزینه‌ای نمی‌کند.

    رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس اضافه کرد: برخی افراد در زمینه برندسازی تنها خودی نشان داده‌اند به طوریکه امروزه برند سازی و حمایت از صادرات از ضروریات و اولویت‌های کشور است.

    وی گفت: ارتقاء سازمانی ضرورت فرش کشور است که در این بین به دنبال انجام امور هستیم و متأسفانه از ظرفیت موجود کشور بهره نبرده‌ایم و تولید ما بازارمحور نیست در حالی‌که ابتدا باید برای کالا بازاریابی صورت پذیرد سپس کالا تولید شود. روز جهانی فرش نیز باید یکی از اولویت ها و ضرورت‌های ما برای معرفی و فروش بیشتر فرش قرار بگیرد و از رهگذر این امر دستاوردهای زیادی خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر