رونمایی غیرمنتظره کانن از سه دوربین جدید

عصر کالا- شرکت کانن دیروز از سه دوربین جدید رونمایی کرد. این دوربین‌ها که قرار است از ماه آوریل وارد بازار شوند، Rebel T۷i و ۷۷D و M۶ هستند و به ترتیب ۷۵۰ دلار، ۹۰۰ دلار و ۷۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

رونمایی غیرمنتظره کانن از سه دوربین جدید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از دیجی کالا، دوربین Rebel T7i بیشتر به درد افراد تازه کار می‌خورد، دوربین 77D حرفه‌ای تر است و دوربین M6 هم یک دوربین بدون آینه‌ی کاملا جدید است. نکته‌ی جالب درباره‌ی این سه دوربین، وجود نداشتن امکان فیلم‌برداری 4K در هر سه مدل است.

    بر اساس این گزارش، اگر می‌خواهید یک دوربین کانن بخرید که توانایی فیلم‌برداری 4K هم داشته باشد، در نهایت باید فقط به سه گزینه فکر کنید: دوربین 5D Mark IV یا 1D C یا 1DX Mark II که به ترتیب قیمت‌هایی برابر با 3500 دلار، 5000 دلار و 6000 دلار دارند. این موضوع که دوربین‌های نسبتا ارزان‌تر کانن، فیلم‌برداری 4K نمی‌کنند، بحث برانگیز است؛ چون مرسوم شدن فیلم‌برداری با دوربین‌های DSLR را به کانن و دوربین‌های‌اش ربط می‌دهند. دوربین 5D Mark II که در سال 2008 عرضه شده، با اینکه اولین DSLR با توانایی فیلم‌برداری نبود، اما کیفیت فیلم‌برداری Full HD این دوربین آن‌قدر خوب بود که سر و صدای زیادی به پا کرد.

    با کنار گذاشتن موضوع 4K، می‌توانیم بگوییم که سه دوربین جدید کانن در واقع بسیر خوب هستند. هر سه دوربین وای-فای دارند، از بلوتوث و NFC استفاده می‌کنند مشخصا برای عکس‌برداری از موضوع‌های ثابت بسیار خوب هستند.

     

     

    دوربین T7i در مقایسه با T6i یا T6s بسیار بهتر است.. این دوربین از جدیدترین پردازنده‌ی کانن یعنی DIGIC 7 استفاده می‌کند و اولین دوربین سری Rebel این شرکت است که از تکنولوژی فوکوس خودکار Dual Pixel استفاده می‌کند. این تکنولوژی به T7i این امکان را می‌دهد تا در 0٫03 ثانیه روی موضوع خود فوکوس کند.

     

     

    می‌توان گفت دوربین 77D، در واقع همان T7i است که در یک بدنه‌ی بزرگ‌تر جای گرفته. این دوربین یک ال‌سی‌دی دوم هم در بالای خودش دارد تا راحت‌تر به تنظیمات دسترسی داشته باشید. کانن می‌گوید که این دوربین به درد کسانی م‌خورد که دوربینی حرفه‌ای تر از Rebel می‌خواهند، اما نمی‌خواهدن برای چیزی مثل 5D Mark IV یا 80D هزینه کنند.

     

     

    دوربین M6 شبیه به یک M5 است که بدنه‌ی کوچکتری دارد. این دوربین بدون آینه می‌تواند با فوکوس خودکار ثابت، 9 فریم در ثانیه و در حالت فوکوس خودکار متوالی یا همان Continuous تعداد 7 فریم در ثانیه عکس بگیرد؛ یعنی درست مثل M5. تغییر بزرگ، حذف شدن نمایاب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر