دوربینی که زمان مناسب عکاسی را تشخیص می دهد

عصر کالا- گوگل با استفاده از دانش و تجربه تعدادی عکاس حرفه ای دوربین پیشرفته ای موسوم به کلیپس طراحی کرده که خود با استفاده از هوش مصنوعی زمان مناسب برای عکاسی را تشخیص می دهد.

دوربینی که زمان مناسب عکاسی را تشخیص می دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، این دوربین کوچک که قابل الصاق به البسه و دیگر لوازم است، خود زمان مناسب برای فشردن شاتر و عکس گرفتن را بر اساس مهارت حاصل از انتقال تجربه عکاسان حرفه ای تعیین می کند.

    بسیاری از برنامه های هوش مصنوعی تابدان حد بزرگ و حجیم هستند که اتصال آنها به سخت افزارهای کلود و حافظه های حجیم ضروری است. اما دوربین کلیپس گوگل به گونه ای طراحی شده که کل برنامه مورد نیاز برای فعالیت آن در درون یک دوربین قرار دارد.

    علاوه بر این تمهیدات امنیتی در نظر گرفته شده تا کل محتوا تا زمانی که کاربر تصمیم به ارسال آن در فضای مجازی بگیرد، آفلاین باقی بماند. مهندسان گوگل می گویند برای تکمیل نرم افزار مورد استفاده در این دوربین نزدیک به سه سال وقت صرف کرده اند.

    بررسی ها نشان می دهد این دوربین با بررسی سوژه ها، میزان نور، عمق تصویر و دیگر عوامل بهترین تصمیم را برای عکس گرفتن می گیرد و درک بسیار بالایی از امور زیبایی شناسانه دارد.

    هوش مصنوعی این دوربین با دریافت عکس های تازه و تجربیات عکاسان حرفه ای کماکان در حال افزایش است و لذا می تواند عکس هایی با حذف لرزش و بدون هیچ گونه نقطه تار تهیه کند و در صورت قرار داشتن انگشت فرد در برابر لنز از عکاسی خودداری کند تا این مشکل برطرف شود. زمان عرضه این دوربین مشخص نیست، ولی قیمت آن 250 دلار اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر