دوربین ال جی وی ۳۰ می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای عکاسی در شب باشد

عصر کالا- به نقل از شایعات جدید، دوربین ال جی وی ۳۰ (LG V۳۰) ارائه کننده دیافراگم عریض f/۱.۶ است که باعث ثبت تصاویری شفاف و مناسب در شب و محیط های تاریک می‌شود.

دوربین ال جی وی ۳۰ می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای عکاسی در شب باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، دوربین گوشی های هوشمند شاید راه طولانی را سپری کرده باشد، اما یکی از نقاط ضعف آن‌ها که هنوز هم به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته، عملکرد ضعیف آن‌ها در محیط‌های کم نور است.
    از زمانی که دوربین گوشی های هوشمند از سنسورهای کوچکی قدرت می‌گیرند (حداقل در مقایسه با دوربین‌های مستقل)، آن‌ها می‌توانند عملکرد و محدودی دینامیکی نزدیک به دوربین‌های بدون آینه DSLR (فول فریم یا معمولی) و یا یک دوربین فیلمبرداری را ارائه کنند. و از زمانی که تولیدکنندگان دیگر از سنسورهای بزرگ در دوربین گوشی‌ها استفاده نمی‌کنند، بنا به دلایلی واضح، یک راه وجود دارد که بتوان جلوی نقص‌های احتمالی را گرفت و آن هم به کار بردن دیافراگمی گسترده‌تر است.
    بدون ورود به جزئیات تخصصی، دیافراگم (Aperture) اساسا یک دریچه است که اجازه می‌دهد نور از طریق لنز دوربین به داخل سیستم منتقل شده و تغذیه سنسور را مهیا کند. دیافراگم یا همان اپرچر بزرگ‌تر، می‌تواند باعث عبور نور بیشتری نیز شود. اندازه آن نیز با عدد f مشخص می‌شود که به شکل f/4.6، f/2.0 و غیره نوشته می‌شود. در حال حاضر دوربین اکثر گوشی های پرچمدار از دیافراگمی در محدوده بین f/2.0 و f/1.7 قرار دارد.  به طور ساده، یک گوشی هوشمند همراه با یک دیافراگم عریض‌تر (به خصوص اگر توسط سیستم OIS پشتیبانی شود) می‌تواند عکس‌هایی شفاف‌تر با جزئیاتی دقیق‌تر را در شب بگیرد، اگر چه نرم افزار دوربین نیز نیازمند استفاده از فرمول‌هایی خاص جهت کاهش نویز و اعمال سایر تغییرات در تصویر نهایی است.

    دوربین های به کار رفته در سامسونگ گلکسی اس 8 / اس 8 پلاس و گلکسی اس 7 / اس 7 پلاس حاوی دیافراگم f/1.7 است که انتظار می‌رود برای یک گوشی هوشمند بسیار گسترده باشند و به همین دلیل، عملکرد آن‌ها در شرایط نوری کم بسیار مناسب است. اما حالا گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد دوربین ال جی وی 30 احتمالا از دیافراگم f/1.6 برخوردار باشد که می‌تواند برای یک گوشی هوشمند بسیار عریض باشد. اگر چه این تفاوت در مقایسه با دوربین گوشی های سری گلکسی سامسونگ زیاد نیست، اما دیافراگم گسترده‌تر به طور بالقوه اجازه می‌دهد تا کاربران با دوربین ال جی وی 30 عکس‌های جذابی را در شب و در شرایط نوری کم ثبت کنند، به خصوص اگر با نرم افزاری مناسب و یک تثبیت کننده نوری تصویر نیز همراه شوند.
    با این حال منابع نزدیک به ال جی ادعا می‌کنند این دیافراگم اعلام شده تنها مربوط به دوربین اصلی گوشی ال جی V30 است و لنز عریض این گوشی از دیافراگمی به مراتب بسته‌تر برخوردار خواهد بود. اگر این شایعه درست باشد، دوربین ال جی جی 30 را باید صاحب عریض‌ترین دیافراگم در بین تمامی گوشی های هوشمند دانست که می‌تواند گام بسیار جذابی برای تهیه عکس‌های شبانه باکیفیت باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر