نخستین میز محصولات نساجی و پوشاک برگزار شد

عصر کالا- نخستین جلسه میز نساجی و پوشاک در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

نخستین میز محصولات نساجی و پوشاک برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نخستین جلسه میز نساجی و پوشاک با حضور نمایندگان بخش خصوصی و صاحب‌نظران و تجار این صنعت به همت سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
    در این نشست قائم ‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان متبوع‌اش در حوزه صادرات اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر 800 میلیون دلار حجم صادرات صنعت نساجی، پوشاک، چرم و کفش کشور بوده است که با توجه به برنامه‌ریزی کلان در حوزه صادرات و افق رشد سالانه 25 درصدی در صادرات کشور و همچنین ظرفیت های تولیدی پیش رو، رقم یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار برای صادرات این صنعت در سال جاری پیش‌بینی شده که تمام همّ ما رسیدن به این هدفگذاری‌ها است.
    خسروتاج رئیس کل سازمان توسعه تجارت و قائم ‌مقام وزیر در حوزه تجارت، قیمت مواد اولیه (نظیر پنبه) سود و هزینه بانکی، مالیات بر ارزش افزوده و تعرفه‌های بالا در کشورهای مقصد از جمله دلایل عمده بالا بودن قیمت تمام شده در کالاهای این صنعت دانست و افزود: ظرفیت صادرات در این صنعت بسیار بالا است و در صورت مبارزه مؤثر با مشکلات پیش رو، قطعا می‌توانیم شاهد ایفای نقش بسیار مؤثر آن در مجموع رقم صادراتش در کشور باشیم. در ادامه مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی، با اشاره به تقسیم‌بندی استان‌ها برای پیشبرد هرچه‌بیشتر اهداف صادراتی اذعان داشت: استان‌های اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری و یزد مسئولین میزهای تخصصی نساجی و پوشاک هستند که رؤسای سازما‌نهای صنعت، معدن و تجارت این استان‌ها ملزم به پیگیری امور مرتبط با این میز هستند. کمالی اردکانی عمده‌ترین بازارهای صادراتی صنعت نساجی و پوشاک ایران را عراق، افغانستان، ترکیه و کشورهای CIS عنوان کرد.
    در این نشست همچنین صادرکنندگان با بیان مشکلات و آسیب‌های موجود در مسیر صادرات، عدم پوشش حمایت‌های کافی در قیاس با کشورهای رقیب، انتخاب نامناسب نمایشگاه های بین المللی، بهره‌وری پایین بنگاه های تولیدی، نبود پوشش‌مناسب بانکی، عدم تعدیل نرخ ارز متناسب با تفاوت تورم داخلی و خارجی را به عنوان مهم‌ترین معضلات این صنعت در بخش صادرات مطرح کردند.
    میزهای تخصصی به همت سازمان توسعه تجارت ایران، شامل میزهای کالایی و کشوری با مشارکت مستقیم صادرکنندگان به شناسایی چالش‌های موجود و بررسی طرح‌های توسعه‌ای می‌پردازد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر