رییس کل گمرک اعلام کرد:

سهمیه واردات پوشاک در مناطق آزاد تعیین شد

عصر کالا- رییس کل گمرک با اشاره به تعیین سهمیه واردات پوشاک در مناطق آزاد گفت: پوشاک جزء کالاهای هدف و در سطح ۳ یعنی مسیر قرمز قرار دارد که ابتدا ارزیابی فیزیکی و سپس به ایکس‌ری ارجاع داده می‌شود.

سهمیه واردات پوشاک در مناطق آزاد تعیین شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خانه ملت، فرود عسگری در خصوص عملکرد گمرک کشور در زمینه واردات پوشاک و مبارزه با قاچاق کالا، اظهارداشت: گمرک جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان یکی از دستگاه‌های موثر و تعیین کننده در حوزه تجارت خارجی ارتباطات خوبی با سازمان‌های مانند توسعه تجارت و دستگاه‌های متولی صدور مجوز دارد و به‌ منظور تسهیل روابط پنجره واحد تجارت فرامرزی را ایجاد کرده‌ است.

    رییس کل گمرک کشور با بیان اینکه در پنجره واحد تجارت فرا مرزی حدود 27 سازمان در حال ارائه خدمات‌رسانی به‌ صورت الکترونیک هستند، گفت: صاحب کالا پس از اینکه کالای خود را ثبت سفارش و وارد سیستم کرده تشریفات گمرکی انجام و از متولیان صدور مجوز، مجوزها را اخذ و بر اساس آن پروانه صادر و در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه در حوزه حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا گمرک به‌ عنوان یکی از دستگاه‌ها مربوطه از سال گذشته خصوصا در زمینه پوشاک به‌صورت ویژه و حساس جلسات متعدد را با اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک برگزار کرده، عنوان کرد: گمرک، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مناطق آزاد سهمیه پوشاک تنظیم کرده‌اند تا بر اساس آن سهمیه عمل کنند، این موضوع در قالب یک مصوبه از سوی دولت ابلاغ شده است.

    عسگری با بیان اینکه در زمینه تولید پوشاک به‌دلیل وجود مزیت نسبی موظف هستیم نهایت تلاش خود را داشته باشیم، تصریح کرد: به منظور واردات رسمی کالا از جمله پوشاک از ابزارهای مختلف کنترلی استفاده می‌کنیم، پوشاک جزو کالاهای هدف و در سطح 3 یعنی مسیر قرمز قرار دارد که ابتدا ارزیابی فیزیکی و سپس به ایکس‌ری ارجاع داده می‌شود.

    رییس کل گمرک کشور در پایان خاطرنشان کرد: نهایت تلاش ما این است که با وصول حقوق حقه دولت و کنترل‌های جلوگیری از بروز تخلفات از این طریق حمایت خود را از کالای ایرانی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر