هماهنگی گمرک و وزارت صمت برای ساماندهی بازار پوشاک

عصر کالا- معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از همکاری گمرک و وزارت صنعت در تطبیق و هماهنگی اسناد نمایندگی‌ها در فرایند واردات خبر داد.

هماهنگی گمرک و وزارت صمت برای ساماندهی بازار پوشاک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یدالله صادقی اعلام کرد: ازاین پس اگر از برندهای دارای نمایندگی کالای قاچاق مشاهده شود، مسوولیت آن در شبکه نمایندگی‌ها و خارج از شبکه فروش بر عهده صاحبان نمایندگی است.
    معاون وزیر صنعت تاکید کرد: مسوولیت قاچاق پوشاک آن برند را در شبکه و خارج از شبکه فروش، نماینده باید بپذیرد. چنانچه اگر شعبه‌ای در یکی از شهرستان‌ها هم تخلفی انجام دهد و پوشاک قاچاق داشته باشد بر عهده این شخصیت حقوقی است و باید مسوولیتش را بپذیرد.
    طبق این دستورالعمل، باید این نمایندگی بتواند کاملا بازار را رصد کند و کالاهای تقلبی را شناسایی کند و به مسئولان گزارش دهد تا با آن‌ها برخورد کنند، بازار از پوشاک تقلبی پاکسازی شود. این تغییرات باعث می‌شود که شفافیت بیشتری بر توزیع پوشاک انجام شود. علاوه بر آن کمک می‌شود تا از تولید ملی حمایت شود.
    معاون وزیر صنعت همچنین از ممنوعیت واردات پوشاک توسط اشخاص حقیقی خبر داد و افزود: بنا بر تصمیم جدید وزارت صنعت، واردکننده باید شخصی حقوقی باشد و شعب این نمایندگی باید به این شخص حقوقی زنجیر شده باشند. حتما از دستگاه پوز استفاده کنند که به سازمان امور مالیاتی متصل باشد. البته در این طرح، محدودیتی برای واردات پوشاک مسافری در نظر گرفته نشده است، ولی با تصویب این دستورالعمل، پس از این واردات باید توسط اشخاص حقوقی یعنی نمایندگی رسمی و اصلی بدون واسطه انجام شود. بنابراین، براساس این دستورالعمل دیگر امکان واردات برای افراد حقیقی وجود ندارد.
    به گفته صادقی؛ بیش از 25 برند نیز درصدد دریافت نمایندگی رسمی در ایران هستند. در واقع وزارت صنعت تن‌ها شرایط فنی برای تولید و صادرات در دریافت نمایندگی قرار داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر