مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک در حال اجراست

عصر کالا- در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک تاکنون ۲۵ برند خارجی مطرح دنیا موفق به دریافت گواهی فعالیت در کشور شده‌اند و ۲۳ متقاضی نیز در حال تکمیل مدارک خود هستند.

دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک در حال اجراست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از شاتا، در پی انتشار خبر " نساجی‌ها باز هم به وزیر نامه نوشتند، ‌جریان سازمان یافته قاچاق پوشاک جری تر شده است " در یکی از خبرگزاری‌ها، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توضیحاتی اعلام کرد:
    - ساماندهی واردات پوشاک صاحب نام ونشان (برند) در اولویت اول از مبادی ورودی تا سطح توزیع و عرضه در دستورالعمل 17 شهریورماه 95 توسط مهندس نعمت زاده وزیر وقت صنعت ، معدن و تجارت ابلاغ شد.
    - 20 بهمن 95 اولین جلسه کارگروه پیگیری، اجرایی کردن و رفع موانع این دستورالعمل به ریاست مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم تشکیل شد و تاکنون 18 جلسه کارگروه با حضور معاونین و مسؤولین بخش‌های ذیربط وزارتخانه، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و صنعتی پوشاک برگزار شده است.
    - برگزاری جلسات هماهنگی با نمایندگان برندها و تشویق آن‌ها برای رعایت ضوابط دستورالعمل و ارایه راهکارهای لازم در ارتباط با لزوم دریافت پروانه کسب برای تمامی فروشگاه‌های متقاضیان گواهی فعالیت به نام دارنده گواهی فعالیت، الزام به ثبت و درج تعداد و نشانی فروشگاه‌های (شعب) متقاضیان گواهی فعالیت در سامانه مرکز امور اصناف، الزام دارندگان گواهی فعالیت به معرفی توزیع‌کنندگان غیر مجاز (همان برند) به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از اهم فعالیت های این کارگروه بوده است.
    - هماهنگی لازم جهت صدور ثبت سفارشات پوشاک براساس ضوابط دستورالعمل، تعیین ضوابط مربوط به درون‌سپاری و سرمایه‌گذاری برندها و نحوه نظارت آن موضوع اجرای ماده (3) دستورالعمل و بازرسی و بررسی میدانی توسط اداره کل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالای سازمان حمایت از برندها و ارایه گزارش آن از دیگر اقدامات بود.
    - برای برندهایی که قبل از صدور دستورالعمل گواهی فعالیت دریافت کرده اند، به منظور انطباق با دستورالعمل جدید مهلت زمانی تعیین شد و مهلت برندهایی‌ که در اجرای دستورالعمل موفق به ارایه مدارک مثبت نشده‌بودند، تمدید مجدد و گواهی افرادی که مدارک مورد نیاز را در چارچوب دستورالعمل جدید ارایه نکرد باطل شد.
    - براساس اطلاعات ارایه شده از سوی مرکز اصناف و بازرگانان، 127 درخواست جهت دریافت گواهی فعالیت نمایندگی پوشاک به آن مرکز ارسال شده و تاکنون 25 نام نشان (برند) خارجی مطرح دنیا با انجام تمامی مراحل لازم موفق به اخذ گواهی فعالیت در کشور شده‌اند و 23 متقاضی نیز در حال تکمیل مدارک خود هستند.
    - در راستای بهبود فضای کسب و کار، نظام توزیع و عرضه کالای نساجی و پوشاک از طریق کارگروه منسوجات و پوشاک با موضوع تهیه شناسه و شناسنامه کالا (براساس ماده 11 آیین‌نامه اجرایی شناسه‌های کالا و رهگیری کالا موضوع ماده (13) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تبصره 2 ماده 7 دستورالعمل واردات پوشاک) ایجاد ارتباط برخط جهت تبادل اطلاعات و همچنین تهیه دستورالعمل طرح رهگیری در این زمینه با برگزاری بیش از 28 جلسه فنی و 17 جلسه کارشناسی رفع اشکالات، در حال پیگیری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر