جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان:

دو سوم نیاز کشور به لوازم خانگی از طریق قاچاق است

عصر کالا- جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: قاچاق پوشاک و لوازم خانگی در صدر کالاهای قاچاق قرار دارد و حدود دو سوم نیاز جامعه به این کالاها از طریق قاچاق وارد کشور می شود.

دو سوم نیاز کشور به لوازم خانگی از طریق قاچاق است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، سرهنگ علی اصغر خرم روی چهارشنبه در نشست شورای جنگ نرم استان با موضوع قاچاق افزود: براساس اعلام مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز، بیشترین آمار قاچاق بویژه (پوشاک و لوازم خانگی) از طریق مبادی قانونی و رسمی وارد می شود که هدف اصلی آن ضربه مستقیم به بازار و تولیدات داخلی است.
    وی، وجود مرزهای طولانی، محدودیت ها و کمبود امکانات در کنترل مرزها، ویژگی های خاص کشورهای همسایه، تغییر الگوی مصرف، وجود تقاضا برای کالای قاچاق، زشت ندانستن مصرف کالای قاچاق در کشور و تلقی قاچاق کالا به عنوان یک شغل را مهم ترین علت وجود پدیده قاچاق در هرمزگان اعلام کرد.
    جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اظهارکرد: قاچاق کالا زیان های فراوانی از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی به کشور وارد کرده است به گونه ای که مقام معظم رهبری از آن به عنوان معضل امنیتی، اقتصادی و منطبق با خواسته دشمن یاد نموده و بارها بر لزوم مبارزه بی امان با آن تاکید کرده اند.
    خرم روی یادآورشد: کاهش تولیدات داخلی، افزایش بیکاری، گسترش بحران های اجتماعی و درنهایت به خطر افتادن امنیت ملی کشور از خسارت های قاچاق به کشور و استان است.
    وی گفت: هرچند تاکنون اقدام خوبی پیرامون پیشگیری از قاچاق صورت گرفته و شیوه های مقابله ای متفاوتی هم به کار برده می شود، اما به نظر می رسد که همزمانی و هم راستایی برنامه ها بیش از پیش باید رعایت شود و از روش های پیشگیری از جرم قاچاق بهره بیشتر و مطلوب تری گرفته شود.
    جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اذعان داشت: قاچاق پدیده شومی است که تمامی کشورهای دنیا با آن مواجه هستند، اما وسعت و عمق آن در کشورهای درحال توسعه، بیشتر است، به طوری که در برخی از این کشورها قاچاق بخش مهمی از فعالیت های اقتصادی جامعه را در بر می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر