رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران مطرح کرد

جهش در تولید پوشاک رقابت پذیر با تعامل و همکاری گمرک

عصر کالا- رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران از جهش در تولید پوشاک رقابت پذیر با تعامل و همکاری گمرک خبر داد.

جهش در تولید پوشاک رقابت پذیر با تعامل و همکاری گمرک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا، سومبات هاکوپیان گفت: انجمن صنایع پوشاک ایران به منظور رفع مانع رقابت پذیری پوشاک داخلی که موضوع مهمی است درحال آماده سازی پیشنهادی به رئیس کل گمرک است تا با حمایت گمرک بتواند با اجرای این پیشنهاد جهشی در تولید پوشاک رقابت پذیر ایجاد کند.
    وی بیان داشت: به این ترتیب، هم قاچاق پوشاک به داخل کشور برای عاملان آن غیر اقتصادی می شود و هم به صادرات پوشاک طوری رونق داده می شود که عاملی مهم برای رشد اشتغال و رونق اقتصاد کشور شود.
    رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران ادامه داد: درباره ساماندهی واردات پوشاک، نقش مهم گمرک اجرای صحیح دستورالعمل واردات پوشاک است که همواره مورد حمایت رئیس کل گمرک قرار گرفته است.
    وی افزود: در رابطه با صادرات پوشاک، اقدامات گذشته گمرک در تسهیل تشریفات گمرکی صادرات توسط صادرکنندگان مثبت ارزیابی می شود، اما نقش گمرک در بهبود امر صادرات پوشاک مبحث دیگری است.
    به گفته این مسئول، بدیهی است لازمه صادرات پوشاک، تامین مواد اولیه متنوع است که در کشور تولید نمی شود، بلکه باید وارد کرد و این مشکل منحصر به پوشاک صادراتی نیست.
    وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فراگیر صنعت پوشاک، رقابت پذیری با پوشاک وارداتی ناشی از تامین مواد اولیه است؛ این موضوعی است که باید با جدیت در راس برنامه های گمرک قرار گیرد.
    هاکوپیان اضافه کرد: اجرای ماده 12 قانون، یعنی ورود موقت در صورت تسهیل اجرای آن، راه مناسبی برای سفارشات قطعی صادرات است، اما گره اصلی در تولید پوشاک رقابت پذیر را باز نمی کند و باید چاره ای اندیشه شود.
    وی با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیندهای گمرکی گفت: سامانه جامع گمرکی اقدامی بسیار برای اصلاح نظام بوروکراتیک کشور است که در ضرورت آن هیچ تردیدی نیست، اما بی تردید بدون اشتباه نخواهد بود.
    رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران تاکید کرد: مهم این است که الکترونیکی شدن فرآیندهای گمرکی شروع شده و بتدریج کامل تر خواهد شد؛ این مهم به درستکاری بین گمرک و ارباب رجوع کمک شایان توجهی خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر