در ۷ ماه گذشته

صادرات بیش از ۴ میلیارد دلار کالا از خوزستان

عصر کالا- ناظر کل گمرک استان خوزستان گفت: در هفت ماه گذشته بیش از چهار میلیارد دلار کالا از خوزستان صادر شد که ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

صادرات بیش از ۴ میلیارد دلار کالا از خوزستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا محمدرضا جعفری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث صادرات در شرایط اربعین وضعیت خاصی دارد که سال گذشته سعی شد تا دقایق آخر و تا زمانی که امکان عبور از مرز برای کامیون ها فراهم بود، صادرات متوقف نشود.
    وی افزود: در سال جاری نیز تا زمانی که امکان صادرات وجود داشت، هماهنگی‌های لازم برای عبور کامیون های ایرانی صورت گرفت.
    ناظر کل گمرک خوزستان ادامه داد: همچنین از مرز شلمچه تمهیدات لازم برای عبور کامیون های ایرانی فراهم شد و تا آخرین زمان ممکن صادرات متوقف نشد.
    وی بیان کرد: یکی از برنامه های اساسی که سال آینده در دستور کار جدی قرار گرفته، ایجاد راه دسترسی کامیون‌ها به مرز است که تا آن زمان به بهره‌برداری می رسد.
    جعفری تصریح کرد: با ایجاد این راه دسترسی، همزمان با خدماتی که به زائران اربعین ارائه می‌شود ،در بحث صادرات نیز می توانیم شرایط عادی در این پایانه مرزی داشته باشیم.
    وی اظهار کرد: امسال تا زمانی که مراجعه ‌کننده برای صادرات داشتیم اقدامات لازم برای عبور آنها از مرز فراهم شد و امید است با توسعه زیرساخت ها شرایط برای صادارت آسان تر شود.
    استان خوزستان علاوه بر دو پایانه مرزی با عراق در چذابه و شلمچه، دارای چند بندر مهم تجاری از جمله بندر اروندکنار، امام خمینی/ره/ و سجافی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر