ادامه اجرای طرح رجیستری به کجا رسید؟

عصر کالا- از اواسط مهر ماه صحبت‌هایی از ادامه اجرای طرح رجیستری برای مودم و روتر سیم کارت خور به میان آمد که با گذشت چند هفته هنوز خبری از اجرای آن نیست.

ادامه اجرای طرح رجیستری به کجا رسید؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، در ادامه اجرای طرح رجیستری که از سال گذشته کلید خورد از اواسط ماه گذشته صحبت‌هایی در خصوص رجیستری مودم و روتر سیم کارت خور به گوش رسید.

    موضوعی که از سوی حمیدرضا دهقانی‌نیا، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد تا با اجرایی شدن آن واردات این دست از کالا‌ها نظام یافته‌تر باشد.

    بنا بر صحبت‌های پیشین آذری جهرمی در بیستمین روز از مهر ماه، فرآیند رجیستری مودم و روتر طی دو تا سه هفته‌ی آینده برای آن دسته از مودم‌ها و روتر‌هایی که امکان استفاده از سیم‌کارت دارد، فراهم می‌شود.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در حال حاضر حدود 67 میلیون نفر از شبکه‌ی پهن‌باند موبایل بهره می‌برند که از این بین، 1.5 میلیون مشترک از مودم‌های سیم‌کارت‌خور برای اتصال به شبکه استفاده می‌کنند.

    طبق آمار اعلام شده حجم بالایی از مودم‌ها و روتر‌های مورد استفاده از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند که اجرای این طرح می‌تواند از واردات غیرقانونی این محصولات جلوگیری به عمل آورد که با وجود وعده اجرای آن از ماه جاری همچنان خبری از این طرح در حوزه مودم و روتر نیست.

    گفتنی است اجرای موفق طرح رجیستری برای گوشی‌های تلفن همراه، از قاچاق بالای این کالا جلوگیری کرد، زیرا طبق برخی آمار‌ها پیش از اجرای این طرح در خوشبینانه‌ترین حالت 20 درصد و در بدبینانه‌ترین حالت تنها 5 درصد از گوشی‌های تلفن همراه سطح بازار به صورت قانونی وارد کشور می‌شد.

    آن چه مشخص است اجرای این طرح به خوبی توانست به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد، به همین خاطر در ادامه مسیر سایر وسایل سیم کارت خور را تحت پوشش قرار خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر