وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

دستورالعمل فروش سیم‌کارت خارجی صادر شده است

سیم‌کارت‌های خارجی بدون داشتن چارچوب‌های نظارتی فروخته می‌شد

عصر کالا- وزیر ارتباطات، گفت: سیم‌کارت‌های خارجی در درون کشور در ایام اربعین و حج به راحتی و خارج از چارچوب‌های نظارتی فروخته می‌شد؛ اما اکنون سازمان تنظیم مقررات و کمیسیون تنظیم مقررات دستوالعملی را برای ساماندهی فروش آنها صادر کرده‌اند.

دستورالعمل فروش سیم‌کارت خارجی صادر شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خانه ملت، محمدجواد آذری جهرمی در خصوص فروش سیم‌کارت‌های خارجی در کشور، اظهار داشت: این موضوع جدید نیست؛ اما در برخی موارد اتفاقات به‌صورت همزمان رخ می‌دهند و از آنها برداشت‌ سیاسی می‌شود، سیم‌کارت‌های خارجی در درون کشور در ایام اربعین و حج به راحتی و خارج از چارچوب‌های نظارتی فروخته می‌شد.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و کمیسیون تنظیم مقررات، دستوالعملی را برای ساماندهی فروش سیم‌کارت‌های خارجی صادر کرده‌اند، گفت: در همه کشورها این مسئله وجود دارد که اگر سیم‌کارتی قرار است به فروش برسد باید ضوابط حاکمیتی داشته باشد، این موضوع به عنوان چارچوبی صادر شده تا فروش سیم‌کارت‌های خارجی ساماندهی شود.

    وی در پاسخ به این سوال که فروش سیم‌کارت‌های خارجی برعهده شرکت‌های خصوصی گذاشته شده است، اظهار داشت: شرکت‌های خارجی برای فروش سیم‌کارت نماینده‌هایی را انتخاب می‌کنند؛ اما شرکتی که قصد داشته باشد درداخل ایران فعالیت داشته باشد باید با نامه رسمی نمایندگی حضور پیدا کند و مجوزهایی را از سازمان تنظیم مقررات دریافت نماید  و سپس شروع به کار کند.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پاسخ به این سوال که اپراتور سیم‌کارت‌های خارجی عمدتا از چه کشورهایی هستند، گفت: در زمینه استفاده از سیم‌کارت‌های خارجی بیشترین مصرف در ایام اربعین و حج وجود دارد البته سیم‌کارت بین‌المللی به منظور استفاده در سفرهایی با مقاصد مختلف اروپایی نیز وجود دارد که تعداد آنها کم است و عمدتا آنها در ایران فروش ندارند./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر