توصیه‌ به اپلیکیشن‌ها برای رعایت حریم خصوصی

عصر کالا- وزیر ارتباطات از تدوین الزاماتی در طراحی اپلیکیشن‌ها برای رعایت سطوح دسترسی و حریم خصوصی خبر داد.

توصیه‌ به اپلیکیشن‌ها برای رعایت حریم خصوصی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، در صفحه توییتر محمدجواد آذری جهرمی آمده است: وزارت ارتباطات الزامات اساسی در طراحی Appها را تدوین کرده است. در این توصیه‌نامه به مسایل مهمی مانند رعایت سطوح دسترسی و رعایت حریم خصوصی پرداخته شده است.

    جهرمی همچنین خاطرنشان کرده است: فروشگاه برنامه‌های موبایلی این الزامات را بررسی و با اعطای نشان، به کاربر نهایی رعایت آنها در برنامه‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

    ظاهرا این اطلاع‌رسانی وزیر پس از حواشی ناشی از منع دسترسی به اپلیکیشن ویز و پس آز آن دسترسی سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی به اطلاعات گوشی رانندگان و اعتراض آنها در خصوص هشدار تاکسی‌یاب‌ها به نصب هم‌زمان با اپلیکیشن ویز انجام گرفته است.

    جهرمی همچنین پیش از این در واکنش به اعتراضاتی که درباره دسترسی سرویس‌های حمل‌ونقل به اطلاعات گوشی کاربران مطرح شده بود، در توییتر خود نوشت: نحوه اقدام شرکت‌های تاکسی آنلاین برای اعمال دستور قضایی جای بررسی دارد. موضوع نحوه اجرای دستور قضایی توسط شرکت‌های تاکسی آنلاین را به صورت حقوقی بررسی خواهیم کرد.

    به نظر می‌رسد در حال حاضر موضوع نقض حریم شخصی توسط اپلیکیشن‌ها و بازارهای نصب برنامه توسط کاربران اینترنتی به یکی از دغدغه‌های آنها تبدیل شده است. باید دید این موضوع که از بعد امنیتی از اهمیت زیادی برخوردار است تا چه اندازه محلی از اعراب دارد و در صورتی که حق با کاربران است، چگونه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر