وزیر ارتباطات خبر داد

۲۰۰ هزار گوشی توقیف شده و مانده در گمرک در بازار عرضه می‌شود

عصر کالا- وزیر ارتباطات گفت: ۱۰۰ هزار گوشی توقیفی در بازرسی از شرکت‌های متخلف و ۱۰۰ هزار گوشی مانده در گمرک که با دلار ۴۲۰۰۰ تومان وارد شده‌اند با تصمیم مشترک چندین دستگاه از طریق شبکه آنلاین و شبکه سنتی در بازار عرضه می‌شود.

۲۰۰ هزار گوشی توقیف شده و مانده در گمرک در بازار عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک نشست خبری در نمایشگاه الکامپ آخرین تصمیم‌ها درباره بازار گوشی تلفن همراه را تشریح کرد و گفت: اگرچه وظیفه کنترل بازار موبایل با وزارت ارتباطات نیست اما پیش از این نظرم را درباره وضعیت بازار موبایل و شرایط پیش رو بیان کرده‌ام و برآوردم این بود که وضعیت بازار به زودی بهتر خواهد شد.

    وی گفت: در حال حاضر در بازار گوشی تلفن همراه چند عامل از جمله موجودی بازار برای ارائه به مردم، تثبیت شرایط دلار و وضعیت گوشی‌های توقیف شده بر قیمت‌ها تاثیرگذار است.

    وی ادامه داد: تا زمانی که شرایط دلار تثبیت نشود نمی‌توان انتظار ثبات در بازار را داشت.

    جهرمی گفت: از سوی دیگر 100  هزار گوشی توقیف شده وجود دارد که در بازرسی از شرکت‌های متخلف به دست آمده است. همچنین 100 هزار گوشی دیگر  وجود دارد که قدرت آزادسازی از گمرک را نداشتند؛ درباره اینکه مجموع این کالاها که با ارز 4200 تومانی وارد شده‌اند چگونه در بازار عرضه شوند نیاز به تصمیم‌گیری‌هایی بود که تاخیر در این سه فرایند برخی تصمیم‌گیری‌ها را طولانی کرد.

    وزیر ارتباطات گفت: اکنون در جلساتی که با حضور چندین دستگاه برگزار شده که تدابیری اندیشیده شده و منتظر اجرایی شدن این تدابیر هستیم.

    وی ادامه داد: پیشنهاد نهایی این جلسات برای چگونگی عرضه این گوشی‌ها در بازار این است که بخشی را از طریق شبکه آنلاین که قابل نظارت است و بخشی را ا ز شبکه سنتی عرضه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر