آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت:

بازار تلفن همراه تا هفته آینده به تعادل می‌رسد

عصر کالا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تثبیت قیمت گوشی تلفن همراه در بازار تا هفته آینده خبر داد.

بازار تلفن همراه تا هفته آینده به تعادل می‌رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بازار گوشی هنوز به تعادل نرسیده است و چه برنامه ای در این حوزه دارید, گفت:بحث تعادل وابسته به نرخ ارز است.

    وی با بیان اینکه شریعتمداری وزیر صنعت و معدن و تجارت شب گذشته تصمیم نهایی این وزارتخانه را ارسال کرد, گفت: قرار است ارز گوشی‌های زیر 300 دلار از گروه دوم سامانه نیما تهیه شود و گوشی‌های بالاتر از این جز گروه سوم قرار بگیرد؛ این موضوع تکلیف بازار را مشخص کرد.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: درباره تامین نیازمندی بازار دو مسئله را پیگیری کردیم؛ یکی اینکه بخشی از تجهیزات در گمرک بود که قرار شد تسهیل؛ ترخیص و به بازار عرضه شود.

    آذری جهرمی با اشاره به اینکه مسئله دوم هم این بود که 100 هزار گوشی که توقیف هستند تعیین تکلیف شوند, گفت: دستگاه قضایی اعلام آمادگی کرده تصمیمی که در کمیته ثبت تلفن در خصوص عرضه این گوشی ها گرفته  می‌شود را اجرا کند.

    وی با بیان اینکه در هفته آینده شرایط تثبیت ییشتری پیدا می‌کند؛ گفت: چون تصمیم گیری درباره مسائل بوجود آمده طولانی شد؛ همین امر در تثبیت شرایط بازار تاثیر گذار بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر