بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

۶۰ درصد تلفن های همراه رجیستر شدند

عصر کالا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌۶۰درصد تلفن های همراه رجیستر شدند.

۶۰ درصد تلفن های همراه رجیستر شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایبِنا، محمد جواد آذری جهرمی در نشست خبری که در بیست وسومین  نمایشگاه مطبوعات واقع در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد،  در خصوص طرح رجیستری تلفن همراه اذعان داشت: این طرح آغاز و در دوره مقدماتی و پایش قرار دارد و در حال حاضر تمام تلفن های همراه در حال رجیستر شدن در این سامانه هستند و تا کنون 60 درصد تلفن های همراه در این سامانه رجیستر شده و تا آخرین این هفته مرحله پایش به پایان می رسد.

    وی در خصوص همکاری رسانه های دولتی و سازمان صدا و سیما در حمایت از اپلیکیشن ها و پیام رسان های داخلیُ گفت: تنظیم روابط در این بخش وظیفه شورای عالی فضای مجازی است و این شورا در مصوبه ای که ابلاغ کرده بر حمایت از پیام رسان های داخلی تاکید کرده است.

    وی افزود: البته سازمان صدا و سیما رفتار عادلانه ای در تبلیغ اپلیکیشن ها و پیام رسان های بومی به نسبت انواع خارجی آن ندارد.

    آذری جهرمی اظهار داشت : صدا و سیما باید در این بخش یک شفافیت در قوانین برای حمایت از اپلیکیشن های ایرانی ایجاد کند و باید از رییس سازمان صدا و سیما  این بخش را دنبال کرد. زیرا رسانه ملی و صدا و سیما می تواند نقش موثری در تبلیغ و شناساندن اپلیکیشن ها و پیام رسان های موقت داخلی به جامعه داشته باشد.

    خدمات اپراتور ها در اربعین/ زائران از سیم کارت های عراقی استفاده کنند

    وی درباره خدمات اپراتور ها در اربعین اظهار داشت: کارگروه اربعین در استان های محل تردد، تمهیداتی اندیشیده و برای ارائه خدمات در برخی مناطق مرزی اقدام شده است. هر چند سال گذشته ظرفیت دوبرابر شده بود اما امسال نیز دو برابر خواهد شد  ضمن اینکه در عراق نیز باید با اپراتورهای عراقی مذاکراتی صورت گیرد.

    وی با بیان اینکه، تفاهم شده تا قیمت ها کاهش یابد، تصریح کرد:  برای مکالمه از عراق به ایران از سوی ایران قیمت گذاری می شود. رسیدن به یک چارچوب مشخص نیازمند همکاری عراق و تفاهم دو کشور است گرچه تاکنون قیمت ها را کاهش نداده اند و اپراتورهای ایرانی به برخی شرکت های عراقی هزینه هایی پرداخت کرده اند. هفته گذشته سفری به عراق داشتم که خوشبختانه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر چند تمهیدات لازم اندیشیده شده اما در مسیر همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم.برای کاهش تعرفه و ایجاد خدمات لازم  منتظر واکنش طرف عراقی هستیم و توصیه ما به زائران، استفاده از سیم کارت های عراقی است زیرا هزینه استفاده از دیتا و تماس  در سیم‌کارت های عراقی ارزان تر است.
    ما همچنان آماده کاهش تعرفه ها هستیم که به محض واکنش طرف عراقی اقدامم خواهیم کرد،

    آذری جهرمی درباره محتوای شهر هوشمند نیز گفت:‌محتوای شهر هوشمند وزارت راه و شهرسازی و شهرداری است و بحث زیرساخت نیز برعهده ما است.مسئولیت ما توسعه زیرساخت ها است.
    اگر شهرداری و وزارت راه و شهرسازی از ما درخواست همکاری داشته باشند، ما همکاری خواهیم کرد.

    وی درباره بلاک چین نیز اظهار داشت:بلاک چین موضوع مهمی است که از بیت کوین و ارز رمزنگاری شده مهمتر است و ما باید رویکردها را روشن کنیم و سیستم بانکی باید برای استفاده از این ارزها تصمیم گیری کند.این موضوع در بانک مرکزی و وزارت خانه های ارتباطات و صنعت  در حال بررسی است. این موضوع تاکنون در ایران همه گیر نشده و همانطور که در برخی کشور ها ممنوعیت و محدودیت هایی برای استفاده از این ارز وجوددارد در ایران هم مشکلاتی وجود  دارد ولی ما همه تلاش خود را برای معرفی این ارز به کار خواهیم گرفت.

    وی ادامه داد:‌ دیدگاه وزارت ارتباطات به کسب و کارهای نوپا، ارایه خدمات و سرویس های روی شبکه ملی ارتباطات است زیرا کسب و کارهای نوپا سربازان حمایت و توسعه شبکه ملی ارتباطات در کشور هستند.

    این وزیر دولت دوازدهم ادامه داد: اکوسیستمی برای پیشبرد این حوزه وجود دارد و ما گزارش کاملی در وزارت ارتباطات آماده کردیم و آنچه وجود دارد زیرساخت های لازم برای توسعه کسب و کارهای نوپا نداریم.زیرساخت ها از جمله بخش نهادی و آغاز کسب و کار، عدم وجود نظام سرمایه گذاری مشخص ونظام مالکیت معنوی مشخص است.دولت برای حمایت از کسب ‌کارهای نوپا اقدامی نکرده است. کمیته ای در وزارت ارتباطات برای مباحث مالی و سرمایه این شرکت ها جلساتی در حال برگزاری است.

    وی درباره ممنوعیت 21 قلم کالای ممنوع شده فاوا نیز گفت: دو راه‌حل وجود دارد یا فقط شعار بدهیم و یا فقط شعار و سپس عمل کنیم.ما تجربیات لازم در مسله واردات از سال 75 داشته ایم.
    برای من غیرقابل قبول است در عرصه محصولاتی مثل باتری، از چین واردات داشته باشیم و کارگران ما در ایران بیکار باشند و باید برای جلوگیری از این مباحث و تحقق اقتصاد مقاومتی در این زمینه تلاش شود و باید پذیران املای نانوشته غلط ندارد و با حرف زدن هم تولید ملی پیشرفتی نخواهد کرد.
    زمینه تلاش کرد.من از رسانه ها تقاضا دارم تا  در این راه از ما حمایت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر