تعمیر موبایل هم اندازه قیمت همان موبایل آب می‌خورد

عصر کالا- رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور گفت: متأسفانه در حال حاضر وارد کنندگان استقبالی از واردات تلفن همراه نمی‌کنند و اشخاص تمایلی برای خرید تلفن همراه و وارد کردن این دستگاه‌ها به بازار ندارند.

تعمیر موبایل هم اندازه قیمت همان موبایل آب می‌خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، محمد مهدی غفوریان افزود: پس از پایان طرح رجیستری تلفن‌های همراه که وارد کشور شده‌اند نوبت به دیگر وسایل ارتباطی که سیم کارت دارند می‌رسد بر این اساس پس از تلفن‌های همراه، نوبت به تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند می‌رسد و پس از آن مودم‌ها در صف رجیستری قرار دارد.

    غفوریان ادامه داد: هدف از رجیستری جلوگیری از واردات کالای قاچاق و پیگیری و ردیابی دستگاه‌های ارتباطی است و درصورتی که رجیستری انجام نشود پس از مدتی دستگاه غیر قابل استفاده شده و امکان ارتباط با آن وجود نخواهد داشت.

    رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی البرز افزود: البته در خصوص انواع مودم‌ها، عملیات رجیستری توسط خود اپراتورهای بزرگ کشور که حجم اینترنت به فروش می‌رسانند انجام می‌شود چون به نوعی خود تنها واردکنندگان این نوع محصول هستند.

    غفوریان در ادامه در خصوص وضعیت واردات تلفن همراه به کشور گفت: متأسفانه در حال حاضر وارد کنندگان استقبالی از واردات تلفن همراه نمی‌کنند و اشخاص تمایلی برای خرید تلفن همراه و وارد کردن این دستگاه‌ها به بازار ندارند. تا این لحظه حتی 600 هزار تلفن همراه باقی مانده در گمرک هم ترخیص نشده است.

    وی ادامه داد: البته وضعیت لوازم جانبی و قطعات تلفن همراه کمی بهتر است؛ البته به این معنی نیست که کاهش قیمت داشته‌ایم بلکه نسبت به خود تلفن همراه وضعیت بهتری دارد؛ ولی هنوز هم قیمت یک قطعه برای تعمیر تلفن همراه برابر با قیمت خود تلفن همراه است که متأسفانه از کیفیت چندانی هم برخوردار نیست و نسبت به گذشته کاهش کیفیت چشمگیر داشته‌اند.

    رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور در پایان اظهار کرد: مصرف تلفن همراه در ایران ماهیانه یک میلیون دستگاه است که با این وضعیت متأسفانه دیگر نمی‌توان خوشبین بود و امیدوارانه صحبت کرد؛ باید فکری اساسی برای بهبود وضعیت بازار تلفن همراه کشور کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر