وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تعادل در بازار تلفن همراه تا ۱۰ روز آتی

عصر کالا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داد قیمت گوشی‌های تلفن همراه بزودی متعادل شود.

تعادل در بازار تلفن همراه تا ۱۰ روز آتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایبِنا، محمد جواد آذری جهرمی گفت: با سه اقدام فوری برای شفاف‌سازی در بازار  تلفن همراه، همه شرکت های وارد کننده گوشی با ارز 4200 تومانی مشخص شده اند و با ورود تعزیرات و پیگیری کارگروه تعیین شده، انتظار داریم از التهاب در بازار کاسته شود.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با افزایش قیمت موبایل با سوءاستفاده های صورت گرفته توان خرید مردم هم کاهش یافته و با پیگیری در طی 10روز آینده بازار به تعادل خواهد رسید.

    وی راه اندازی سامانه همتا را گام دوم برای حمایت از مصرف کننده خواند و افزود: مردم با این سامانه از نحوه خرید تلفن همراه خود با استفاده از ارز دولتی و یا ارز آزاد مطلع می شوند.

    وزیر ارتباطات ادامه داد: مصرف کننده اگر گوشی را با قیمت نجومی خریداری کرده باشد می تواند از طریق تعزیرات این موضوع را پیگیری کند.

    وی گام نهایی را برای کنترل قیمت گوشی مقابله با فساد دانست و گفت: از طریق کارگروه طرح ثبت شناسه تلفن همراه درباره شرکت‌هایی که ارز واردات گرفته‌اند نحوه ارائه به شبکه توزیع بررسی و تخلفات احتمالی برای برخورد و رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می شود.

    وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به نرخ هزینه خدمات ارتباطی در مناطق کمتر توسعه یافته نسبت به مناطق برخوردار گفت: در راستای تشویق اپراتورها برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته، کاهش هزینه جاری که اپراتورها باید به دولت پرداخت کنند را در مناطق کمتر برخوردار اعمال خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر