Core i۹ اولین پردازنده ترافلاپی ویژه کامپیوترهای شخصی است

عصر کالا- در نمایشگاه امسال اینتل از عضو جدیدی از خانواده پردازنده‌های سری ایکس رونمایی کرد. پردازنده‌هایی که با ۱۸، ۱۶، ۱۴،۱۲ و ۱۰ هسته پردازشی قادر هستند وظایف چندگانه را به خوبی مدیریت کنند.

Core i۹ اولین پردازنده ترافلاپی ویژه کامپیوترهای شخصی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فیسیت، به نقل از شبکه، اینتل با پردازنده 1999 دلاری خود به نام Core i9 7980XE یکبار دیگر باعث حیرت کاربران شد. پردازنده‌ای که به 18 هسته پردازشی و 36 ریسمان (thread) تجهیز شده، لقب قدرتمند‌ترین پردازنده‌ تاریخ کامپیوترهای شخصی را از آن خود کرده است. درادامه با فیسیت همراه باشید.

    اینتل در ارتباط با پردازنده فوق گفته است: «این پردازنده اولین پردازنده ترافلاپی است که برای کامپیوترهای شخصی عرضه شده است.» اما اینتل نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ خود را در مدل‌های پردازشی مختلف روانه بازار خواهد کرد.

    تمامی پردازنده‌های نسل جدید سری ایکس با تراشه X299 کار می‌کنند و تا چند وقت دیگر مادربوردهای مجهز به این تراشه‌ها از سوی تولیدکنندگان همچون ایسوس، ام‌اس‌آی و شرکت‌های دیگر عرضه خواهند شد. یکی دیگر از نقاط قوت پردازنده‌های جدید وجود 44 مسیر PCIe است.

    پردازنده‌های سری i9 در گروه چیپ‌‌ست‌های اسکای‌لیک قرار دارند که به معنای آن است که در مقایسه با چیپ‌‌ست‌های Broadwell-E در حالت تک ریسمانی نزدیک به 15 درصد و در حالت چند وظیفگی 10 درصد از سرعت بیشتری بهره می‌برند. اینتل در سری جدید پردازنده‌های فوق از فناوری ارتقاء یافته‌اش به نام Turbo Boos Max technology 3.0 و همچنین فناوری اپتان بهره برده است. این فناوری به پردازنده اجازه می‌دهد دو هسته از میان تمامی هسته‌های موجود را به شکل پویا به منظور اورکلاک شدن مورد استفاده قرار دهد.

    بدون شک این پردازنده با قیمت بالای خود برای یک کامپیوتر رومیزی با کارایی متوسط مقرون به صرفه نیست. اگر فکر می‌کنید 18 هسته بیش از اندازه برای شما گران است، اینتل به شما این انتخاب را داده است تا تراشه‌های دیگر سری Core i9 Extreme را که به ترتیب دارای 12،14،16 و 10 هسته پردازشی هستند و در رده قیمتی 999 تا 1699 دلار قرار دارند را انتخاب کنید. پردازنده 12 هسته‌ای با قیمت 1199 دلار، پردازنده 16 هسته‌ای به قیمت 1699 دلار، پردازنده 14 هسته‌ای به قیمت 1399 دلار و پردازنده 10 هسته‌ای به قیمت 999 دلار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهند گرفت. همچنین پردازنده 18 هسته‌ای اینتل که لقب قدرتمندترین پردازنده کامپیوترهای شخصی را از آن خود کرده است به قیمت 1999 دلار عرضه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر