پرده‌برداری اینتل از یک پردازنده سریع و جدید

عصر کالا- شرکت اینتل در ۴۰ سالگی نخستین پردازنده تولیدی خود، قصد دارد از تراشه جدیدی رونمایی کند.

پرده‌برداری اینتل از یک پردازنده سریع و جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.

    شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که از چهلمین سالگرد عرضه نخستین پردازنده اینتل متعجب و شگفت‌زده شده باشید اما این غول تکنولوژی با سابقه زیادی که در تولید تراشه و پردازنده‌های مخصوص رایانه دارد، حالا می‌خواهد به مناسبت گذشت  40 سال از تولید نخستین پردازنده‌اش، از یک تراشه جدید تحت عنوان I7-8086K رونمایی کند. به گفته این شرکت، تراشه جدید اینتل دیگر آسیب‌پذیری و روزنه‌های امنیتی همچون اسپکتر و ملت داون که ماه‌ها بلای جانش شده بودند، را نخواهد داشت.

    مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال 1995 به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده برروی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث‌های فراوانی قرار گرفته است.

    این ضعف‌ها به هکرها اجازه می‌داد علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون  ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.

    این تراشه جدید که پردازنده 6 هسته‌ای با سرعت 4.4 گیگاهرتزی است، در دسته سریع‌ترین پردازنده‌های کنونی و فعال بازار قطعات الکترونیکی قرار خواهد گرفت. البته این نخستین باری نیست که اینتل در سالگرد یکی از پردازنده‌های معروف خود، ار تراشه‌های جدید و منحصر بفردی رونمایی می‌کند.

    حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا این شایعات و گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی به واقعیت خواهد پیوست یا خیر. گفته می‌شود اینتل احتمالا در نمایشگاه کامپیوتکس که در 8 ژوئن برگزار می‌شود، از تراشه جدید خود رونمایی خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر