تامین مودم‌های آیفون اپل به اینتل واگذار می‌شود؟

عصر کالا- به نظر می رسد که اپل قصد دارد تامین بخش زیادی از مودم های لازم برای گوشی های آیفون ۲۰۱۸ را به شرکت اینتل بسپارد.

تامین مودم‌های آیفون اپل به اینتل واگذار می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، اظهارات یک منبع آگاه حاکی از ان است که اینتل قرار است تامین حدودا 70 درصد از چیپ های مودم موردنیاز برای ساخت گوشی های آیفون اپل را در سال 2018 بر عهده گیرد.

    تحلیلگران بسیاری بر این باورند که اگر اینتل در این کار موفقیت آمیز عمل کند و رضایت اپل را به دست آورد، در سال آینده احتمالا وظیفه تامین 100 درصد از مودم های آیفون را به دست خواهد آورد.

    البته این نخستین باری نیست که این دو شرکت آمریکایی با هم همکاری می کنند، بلکه سابقه همکاری آنها به زمان عرضه آیفون 7 باز می‌گردد. هرچند که قبل از اینتل، اپل از کوالکام به منظور تولید و تامین مودم های موردنیازش درخواست همکاری داده بود  اما پس از چندی کوالکام، اپل را به نقض برخی از حق امتیازهایش متهم کرد و همین امر هم موجب شد روابط این دو غول تکنولوژی تیره و تار شده و اپل به دنبال یک جایگزین برای موردم های موردنیاز آیفون های خود بگردد.

    حالا اینتل برای نخستین بار می خواهد در سال 2018 تراشه های مودم مبتنی بر فرآیند ساخت 14 نانومتری را توسعه دهد تا در صورت تایید توسط اپل، آغاز به همکاری کنند. در صورتی که اینتل موفق نشود نظر و رضایت اپل را جلب کند، احتمال بازگشتن به سمت کوالکام برای تامین تراشه های مودم قوت خواهد گرفت.

    شرکت اینتل که یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست و در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند، از اینکه در تولید گوشی های هوشمند آیفون 2018 نقش دارد، بسیار خشنود بوده و امیدوار است در گرفتن سهم بزرگی از تولید مودم های آن موفق شود.

    اینتل بدین منظور قرار است با ضنایع نیمه هادی تایوانی (TSMC) وارد همکاری شود و با اینکه حدودا 20 میلیارد دلار باید در این راه هزینه کند، اما کسب و کار با اپل را برای خود سودآور تلقی می کند.

    البته هنوز کاملا معلوم و مشخص نیست که این شایعات و اظهارات تا چه اندازه درست و دقیق باشند؛ بنابراین باید تا زمان خبرهای رسمی که از سوی هر یک از طرفیت این همکاری منتشر می شود، منتظر بمانیم.

    در سال جاری 2018 میلادی قرار است اپل از سه گوشی جدید خود رونمایی کند که هریک با اندازه های صفحه نمایش متفاوتی ( 5.8 اینچی، 6.5 اینچی و 6.1 اینچی) روانه بازار خواهند شد.

    البته برخی از تحلیلگران معتقدند اینتل که در چند ماه اخیر با جنجال ضعف های امنیتی موسوم به اسپکتر و ملت داون دست و پنجه نرم کرده است، گزینه چندان مناسبی برای تامین تراشه های مورد نیاز اپل نخواهد بود؛ چراکه نگرانی های امنیتی بوجود آمده بر سر مسائل پیشین می تواند سایه سنگینی را بر فعالیت های آیندهاین شرکت و همکاری آن با اپل بیاندازد.

    مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال 1995 به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده روی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث‌های فراوانی قرار گرفته است.

    این ضعف‌ها به هکرها اجازه می‌داد علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون  ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر