توسط اینتل صورت می گیرد؛

تولید سریع ترین حافظه های جهان

عصر کالا- شرکت اینتل مدعی است حافظه های جدیدی را تولید کرده که کم حجم ولی گران قیمت هستند و با استفاده از آنها سرعت اجرای برنامه ها و بازی های مختلف به شدت افزایش می یابد.

تولید سریع ترین حافظه های جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، حافظه جدید که Optane 800P نام دارد، سه و نیم برابر گران تر از حافظه های اس اس دی عادی است و با حافظه های ناند یا هارددیسک های متداول در رایانه ها تفاوت چشمگیری دارد.

    این حافظه از فناوری جدیدی برای ذخیره سازی اطلاعات موسوم به 3D XPoint استفاده می کند که اینتل با استفاده از آن در برخی تولیدات دیگر خود، سرعت ذخیره سازی اطلاعات در آنها را هم تا دوبرابر افزایش داده است.

    این حافظه کوچک به راحتی بر روی مادربرد رایانه قابل نصب است و در مقایسه با حافظه های متداول بسیار پرشتاب است. تستی که بر روی این حافظه و برای مقایسه آن با حافظه سن دیسک ایکس 400 انجام شده، نشان می دهد Optane 800P در یک صدم ثانیه مرورگر کروم را باز می کند، حال آنکه این رقم در مورد Sandisk X400 43 صدم ثانیه است.

    Sandisk X400 برای باز کردن ویدئوهای فوق دقیق یا 4K به 1.54 ثانیه زمان نیاز دارد، اما این رقم در مورد Optane 800P تنها 0.65 ثانیه است.

    Optane 800P برنامه فوتوشاپ را در 4.65 ثانیه، اما Sandisk X400 آن را در 5.25 ثانیه باز می کند. تفاوت این حافظه با حافظه های رقیب در زمان باز کردن بازی های سنگین بیشتر محسوس است. به عنوان مثال Sandisk X400 بازی مس افکت را در 15.27 ثانیه و حافظه Optane 800P آن را در 11.75 ثانیه باز می کند.

    اینتل تنها دو مدل 58 و 118 گیگابایتی از حافظه یادشده را روانه بازار کرده که هر یک به ترتیب 130 و 200 دلار قیمت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر