پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل تا هفته‌ی بعد رونمایی می‌شوند

عصر کالا- پردازنده‌های نسل هفتمی اینتل به اندازه‌ی کافی خوب هستند؛ طوری که حتی جدیدترین پردازنده‌های AMD هم پیشرفت‌های زیادی نسبت به پردازنده‌های اخیر اینتل ندارند.

پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل تا هفته‌ی بعد رونمایی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، شاید قرار نباشد به این زودی‌ها پیشرفت‌های بزرگی در صنعت پردازنده صورت نگیرد،‌ اما این موضوع باعث نشده تا اینتل بی‌خیال عرضه‌ی سری جدید پردازنده‌های خود شود. این شرکت خبر داده که می‌خواهد نسل هشتم پردازنده‌های Core خود را در روز 21 آگوست، یعنی حدودا تا یک هفته‌ی دیگر، معرفی کند.

    نسل جدید پردازنده‌های اینتل، قرار نیست معماری تازه‌ای داشته باشد.
    قرار است رونمایی پردازنده‌های نسل هشتمی Core اینتل به صورت زنده از طریق فیس‌بوک پخش شود و می‌توانید با دنبال کردن صفحه‌ی اینتل در فیس‌بوک، این مراسم را ببینید. در حال حاضر هیچ اطلاعات رسمی از سری هشتم پردازنده‌های اینتل منتشر نشده است.

    اینتل هم‌چنین گفته که در روز 21 آگوست می‌خواهد چند کامپیوتر قوی که با پردازنده‌های نسل هشتمی خود کار می‌کنند را به نمایش بگذارد. این کامپیوترها قرار است نرم‌افزارهای واقعیت مجازی را اجرا کنند.

    می‌دانیم که نسل جدید پردازنده‌های اینتل، قرار نیست معماری تازه‌ای داشته باشد. این سری که «کافی لیک» (Coffee Lake) نام گرفته، روی همان معماری 14 نانومتری قبلی اینتل ساخته می‌شود و تفاوت بزرگی با سری قبلی ندارد.

    با اینکه قدرت یکسان باقی مانده، ولی قرار است تعداد هسته‌ها بیشتر شوند. چیپ‌ست‌های Core i5 و Core i7 نسل هشتمی با شش هسته عرضه خواهند شد، در حالی که پردازنده‌های Core i3 تعداد هسته‌های‌شان به 4 اضافه پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر