برای جهیزیه چه چیزهایی بخریم و نخریم؟

۶ نکته درباره وسایل غیرضروری جهیزیه که هر نوعروسی باید بداند

عصر کالا- ویترین را فراموش کنید. به جای خرید یک ویترین بزرگ که هیچ وقت جای مناسبی برای قرار دادن آن پیدا نخواهید کرد، از چند شلف و طبقه دیواری استفاده کنید. قبل از خرید هر وسیله‌ای از خودتان دو سوال بپرسد: آیا واقعا به این وسیله احتیاج دارید و از آن استفاده می‌کنید؟ و آیا فضای کافی و مناسبی برای آن وسیله در خانه دارید؟

۶ نکته درباره وسایل غیرضروری جهیزیه که هر نوعروسی باید بداند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فردا، خرید جهیزیه، با تمام دردسرها و سختی‌ها یکی از زیباترین خریدهای زندگی هر شخصی است. هر چند بیشتر افراد در هنگام خرید مبلمان و وسایل خانه دچار اشتباهاتی می‌شوند که با کمی دقت و توجه قابل پیشگیری است. راهکارهایی که به شما کمک می‌کند خانه‌ای زیبا و دلنشین داشته باشید. فضایی که کاملا مطابق با سلیقه و سبک شخصی شما است و در آن احساس آرامش خواهید کرد

    اگر در حال خرید جهیزیه هستید یا در حال تهیه کردن لیست خرید جهیزیه‌اید، این یادداشت را دنبال کنید.

    سبک مورد علاقه خود را بشناسید

    قبل از اینکه خرید مبلمان و وسایل منزل را شروع کنید به سبک مورد علاقه خود فکر کنید. اینکه فضاهای ساده و مینیمال را می‌پسنید یا طرفدار شلوغی و رنگ‌های زیاد هستید؟ دوست دارید خانه‌ای با حال و هوای مدرن داشته باشید یا به اصالت سبک‌های سنتی و کلاسیک پایبند بمانید؟

    اگر نمی‌دانید به چه سبکی علاقه دارید، ژورنال‌ها و تصاویر مختلف از معماری داخلی و دکوراسیون را ببینید و تصاویری که به نظرتان زیبا و دلنشین است را جدا کنید. با کمی دقت به این عکس‌ها می‌توانید سبک مورد علاقه خودتان را بشناسید.

    اگر قبل از خرید، سبک خود را انتخاب کرده باشید، نه تنها راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید وسایل مورد نظرتان را انتخاب کنید، بلکه بعد از چیدن وسایل دچار حس پشیمانی از انتخاب اشتباه نخواهید شد.

    با توجه به متراژ خانه خود خرید کنید، نه براساس مد سال

    زیباترین مبل کلاسیک جهان هم وقتی در یک خانه 50 متری در حالی که به میز ناهارخوری 8 نفره چسبیده است زیبا به نظر نمی‌رسد.

    مبلمان و وسایل اصلی را براساس خانه‌ای که قرار است در آن زندگی کنید، تهیه کنید. پلان ساده‌ای از فضا بردارید و قبل از خرید مبل با توجه به ابعاد آن حساب کنید چه بخشی از خانه را اشغال می‌کند، تا با رسیدن مبل‌ها و چیدن آن ها در خانه شوکه نشوید.

    هر وسیله‌ای در خانه به فضایی خالی در اطرافش نیاز دارد تا به خوبی دیده شود و استفاده از آن راحت باشد. اگر وسایل زیادی بدون توجه به متراژ خانه تهیه کنید، نه تنها خانه شما کوچک و دلگیر به نظر می‌رسد، بلکه زیبایی هیچکدام از وسایلی که با صرف وقت و سلیقه فراوان تهیه کرده‌اید به نظر نخواهد آمد و خانه شما به انباری از وسایل زیبا تبدیل خواهد شد. در عین حال که استفاده از آن‌ها برایتان سخت خواهد شد و بعد از چند ماه به ناچار بخشی از این وسایل را به انباری منتقل خواهید کرد.

    اگر قصد خرید دو دست مبل را دارید، به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر فضای کافی برای مبل‌ها، به فضایی برای رفت و آمد و جداسازی فضاهای نشیمن و پذیرایی هم نیاز دارید. اگر متراژ خانه شما این اجازه را به شما نمی‌دهد که دو دست مبل با حفظ فاصله بین فضاها داشته باشید، از خرید آن صرف نظر کنید. خانه شما با یک دست مبل و فضای کافی برای چیدمان و رفت و آمد بزرگ تر و دلباز تر به نظر می‌رسد.



    لازم نیست همه چیز تمام باشید!

    رسم و رسومات اشتباه و مد را کنار بگذارید. اگر قرار است در خانه‌ای با متراژ پایین زندگی مشترک خود را آغاز کنید، تا آن جا می‌توانید از خرید وسایل غیر ضروری اجتناب کنید، حتی اگر جزو اصول رسم و رسومات باشد.

    با کمی جست و جو در اینترنت از راهکارهایی که برای فضاهای کوچک ارائه شده کمک بگیرید. لازم نیست حتما یک میز ناهارخوری بزرگ و جاگیر بخرید. می‌توانید در قسمتی از خانه یک میز ناهار خوری کوچک و تاشو در نظر بگیرید که هم فضا را اشغال نمی‌کند و هم بسیار کاربردی است یا اگر خانه‌تان کوچک است می‌توانید فعلا میز نها خوری را از لیست خریدتان حذف کنید.

    ویترین را فراموش کنید. به جای خرید یک ویترین بزرگ که هیچ وقت جای مناسبی برای قرار دادن آن پیدا نخواهید کرد، از چند شلف و طبقه دیواری استفاده کنید. قبل از خرید هر وسیله‌ای از خودتان دو سوال بپرسد: آیا واقعا به این وسیله احتیاج دارید و از آن استفاده می‌کنید؟ و آیا فضای کافی و مناسبی برای آن وسیله در خانه دارید؟

    اگر در استفاده از وسیله‌ای شک دارید، یا فکر می‌کنید ممکن است فضای مناسبی برای آن در خانه نداشته باشید، از خرید آن صرف نظر کنید و دست نگه دارید. شاید در ابتدا برایتان سخت باشد اما وقتی جهیزیه را در خانه خود چیدید، از اینکه بی دلیل خانه را پر از خرت و پرت‌های غیرضروری نکرده‌اید از خودتان تشکر خواهید کرد. البته بعد از شروع زندگی مشترک و خرید بسیاری از وسایل همراه با همسرتان، به این نکته پی خواهید برد که چه کار خوبی کردید که قبلا این وسایل را تهیه نکردید.

    هوشمندانه خرید کنید

    رفتن به مجتمع‌های تجاری بزرگ و انتخاب از پشت ویترین‌های درخشان، راحت ترین گزینه ممکن است. اما شما می‌توانید با کمی تحقیق و پرس و جو مکان هایی را پیدا کنید که با هزینه هایی به مراتب کمتر محصولات با کیفیتی را به شما ارائه می‌دهند.

    از تولیدی‌های کوچک خرید کنید. به یمن گسترش اینترنت، آگهی‌های زیادی از تولیدی‌های کوچک و نوپا را به راحتی پیدا خواهید کرد. شاید تبلیغات و دکور پر زرق و برقی نداشته باشند، اما مطمئن باشید می‌توانید با هزینه‌هایی به مراتب کمتر،  کالای با کیفیت ایرانی بخرید و به رونق کسب و کارهای نوپا و حالِ جیبِ خودتان کمک کنید.



    ست خرید کردن را فراموش کنید

    یکی از اشتباهات رایج نوعروسان در هنگام خرید جهیزیه، ست خرید کردن است. شاید به نظر راحت‌تر و سریع‌تر باشد، اما با خرید پکیج‌های آماده جهیزیه عروس و ست‌های همه چیز تمام مبلمان، در آخر نه تنها با تعداد زیادی وسیله بی استفاده و اضافی رو به رو خواهید شد، بلکه یک خانه تک رنگ و بی روح خواهید داشت.

    در انتخاب رنگ جسور باشید. اگر سررشته‌ای ترکیب رنگ و الگوهای رنگی ندارید، کافی است عبارت ترکیب رنگی یا color pallete را در اینترنت جست و جو کنید تا هزاران ترکیب رنگی که توسط متخصصان این حوزه ارائه شده است را پیدا کنید. مطمئن باشید آشپزی در آشپزخانه‌ای پر از رنگ و تنوع به مراتب دلنشین‌تر یک آشپزخانه یک رنگ است.

    خرید رایج سرویس تخت خواب شامل کلیه وسایل اتاق خواب از تخت و پاتختی گرفته تا میز آرایش و باقی وسایل است که همگی در یک طرح و رنگ ارائه می‌شود. مبل، میز ناهارخوری، ویترین و بوفه‌هایی که یک مدل و یک طرح هستند و گاها در صورت خرید پکیج کامل از تخفیف ویژه‌ای نیز برخوردار می‌شوید. شاید در نگاه اول به نظر همگون و ست شده و زیبا باشد، اما با چیدن این وسایل در خانه، خانه خود را به ورژن کوچک‌تری از یک مغازه مبل فروشی تبدیل می‌کنید. فضایی بی روح که پس از چند ماه برایتان خسته کننده می‌شود و چون همه چیز از قبل برایتان ست شده است هیچ جای تغییر و خلاقیتی در دکوراسیون خانه برایتان نمی‌ماند.

    کارتان را کمی سخت کنید و وسایل اتاق خوابتان را خودتان ست کنید. یک تخت انتخاب کنید و میز های کوچکی را به عنوان پاتختی برایش پیدا کنید. می‌توانید یک کنسول قدیمی را در کنار یک تخت خواب مدرن قرار دهید و فضای متفاوت و جالبی را به وجود بیاورید.

    وقت بیشتری صرف کنید

    پیشنهادات قطعا زمان و انرژی بیشتری از شما خواهد گرفت، اما وقتی وارد خانه رویاهایتان می‌شوید، روح زندگی را در گوشه گوشه خانه حس خواهید کرد. روحی که فقط متعلق به خانه شماست و در هیچ فروشگاهی به فروش نمی‌رسد. خانه‌ای گرم و صمیمی که همیشه در یاد میهمانانش خواهد ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر