بچه به دنیا نیامده برایش جهیزیه می‌خرند!

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و لوازم خانگی گفت: فقط ۲۵ درصد خریدهای مردم نیاز واقعی آنان را شامل می‌شود و بقیه خریدها از نیازهای کاذب است که خود مردم به وجود آورده‌اند.

بچه به دنیا نیامده برایش جهیزیه می‌خرند!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، اسدالله غلامرضایی افزود: در روزهای اخیر بازار لوازم خانگی دچار نوعی شوک قیمتی شده اما این وضعیت به شرطی که علاوه بر مسئولین، مردم هم شرایط موجود را درک و از خریدهای غیرضروری بپرهیزند قابل کنترل است.

    وی، تنها دلیل وضع موجود را  نبود فرهنگسازی صحیح دانست و افزود: در این وضعیت متأسفانه هر فرد، به نوعی محتکر شده است؛ عده‌ای هستند که تصور می‌کنند دیگر هیچگونه لوازم خانگی وجود نخواهد داشت و از الان به فکر آینده فرزندان خود و تهیه جهیزیه آنها هستند.

    غلامرضایی ادامه داد: عده‌ای دیگر هم که به تصور اینکه قیمت‌ها دیگر کاهش نخواهد یافت، لوازم خانگی را می‌خرند تا در آینده آن را با قیمت چند برابری بفروشند.

    غلامرضایی تصریح کرد: فرهنگسازی در میان مردم بسیار ضعیف است؛ ما از رسانه‌ها، صدا و سیما و مسئولین خواهش داریم فکری به حال این مسئله بکنند و قدمی برای فرهنگسازی مردم بردارند؛ تنها علت وضعیت کنونی لوازم خانگی، فرهنگ  نادرست مصرف در میان مردم است که تنها راه حل آن فرهنگسازی است.

    وی تنها 25 درصد از خریدهای مردم را ضروری دانست و گفت: 75 درصد خریدهای مردم غیر ضروری و نیازهای کاذب بازار است.

    رئیس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و لوازم خانگی با تأکید بر لزوم تولید این محصولات در داخل کشور خاطرنشان کرد: اگر ما به درستی در  بازار نیازسنجی کنیم؛ می‌توانیم تولیداتی متناسب با نیاز جامعه خود فراهم و تولید این محصولات را به کارخانجات داخلی واگذار کنیم.

    غلامرضایی در پایان تنها راه حل کاهش قیمت در لوازم خانگی را کاهش هزینه گمرکی دانست و گفت: اگر این هزینه‌ها کاهش داشته باشد شاهد کاهش قیمت چند برابری لوازم خانگی خواهیم بود.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر