برای صادرات محصولات ایرانی؛

حضور ۵۰ شرکت خارجی در جشنواره زیست فناوری

عصر کالا- دبیر کمیته بین الملل چهارمین نمایشگاه و جشنواره زیست فناوری از حضور بیش از ۵۰ خارجی در نمایشگاه زیست فناوری خبر داد و گفت: این در راستای صادرات محصولات زیست فناوری خواهد بود.

حضور ۵۰ شرکت خارجی در جشنواره زیست فناوری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره زیست فناوری، دکتر سید مهدی سیدی، رییس گروه منابع انسانی،آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری اظهار داشت: در هفت سال گذشته ، ستاد توسعه زیست فناوری، بعنوان متولی اصلی توسعه از زیست فناوری در کشور، هر دوسال یکبار جشنواره بین المللی زیست فناوری را برگزار کرده تا بستری برای معرفی محصولات شرکت های فعال و دانش بنیان زیست فناوری در حوزه های پزشکی، داروسازی، صنعت، محیط زیست و کشاورزی باشد.

    وی افزود: در این نمایشگاه دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری ، انجمن های علمی و مراکز تحقیقاتی حضور می یابند.

    سیدی با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه خاطر نشان کرد:  از جمله اهداف این نمایشگاه کمک به تجاری سازی زیست فناوری و ایجاد امکان تعامل میان بنگاه های داخلی و خارجی در حوزه زیست فناوری در بلند مدت است.

    دبیر کمیته بین الملل نمایشگاه عنوان کرد: برای دستیابی به این هدف در نمایشگاه امسال ویزیتورهایی از کشور های هند ، آلمان ، گرجستان ، ارمنستان ، بلاروس ، افغانستان، اتیوپی، اتریش، ترکیه، پاکستان، سنگال، عمان و سریلانکا حضور خواهند داشت .

    وی با تاکید بر اینکه حضور مهمانان و متقاضیان خارجی می تواند در صادرات محصولات زیست فناوری ایرانی موثر واقع شود، گفت: مهمانان خارجی شرکت کننده در این رویداد اغلب از شرکتهای مطرح حوزه زیست فناوری، و روسای انجمن ها و نهادهای دولتی وابسته به حوزه زیست فناوری هستند.

    به گفته سیدی، همچنین در این رویداد با همکاری تنگاتنگ وزارت امور خارجه از سفرا و رایزن های علمی و اقتصادی تمامی کشورهایی که در ایران سفارتخانه فعال دارند دعوت به عمل آماده است.

    وی با بیان اینکه حضور بیش از 50 خارجی در نمایشگاه زیست فناوری پیش بینی شده است، بیان داشت: در نمایشگاه سال جاری در حدود 250 شرکت و موسسه ایرانی حضور دارند و این فرصت تعامل برای علاقه مندان و ذینفعان این حوزه شامل متخصصین صنعت ، دانشمندان و سرمایه گذاران فراهم آمده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر