نوکیا ، سامسونگ و سونی بازیگران اصلی گردهمایی اسپانیایی‌ها؛

نمایشگاه بارسلون به آخر خط رسید

عصر کالا- کنگره جهانی موبایل امسال (MWC ۲۰۱۸) هم ساعاتی پیش به کار خود پایان داد و تولیدکنندگان مطرح حوزه تلفن همراه ، از آخرین دستاوردهای خود رونمایی کردند تا بار دیگر در مقابل هم قد علم کرده باشند .

نمایشگاه بارسلون به آخر خط رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین، بیشتر محصولات معرفی شده در این گردهمایی، طی چند ماه آینده راهی بازار خواهند شد و همه مردم جهان به این محصولات دسترسی خواهند داشت. در ادامه نگاهی داریم به مهمترین دستاوردهای MWC تا بیشتر با آینده دنیای موبایل آشنا شویم.

     

    بازگشت نوکیا به روزهای اوج

    شرکت فنلاندی نوکیا که طی دهه های فعالیت خود توانسته بود بسیاری از بازار های جهانی را قبضه کنند ، با متولد شدن گوشی های هوشمند نتوانست خود را با شرایط جدید وقف دهد و همین موضوع باعث شد تا سال های اخیر را به سختی پشت سر بگذارد و به انزوای کامل کشیده شود. شرکت HMD global که به تازگی بخش بزرگی از نوکیا را صاحب شده است در نمایشگاه امسال ، آخرین محصولات طراحی شده با برند نوکیا را در معرض دید عموم گذاشت و توانست نگاه های بسیاری را باردیگر به خود خیره کند و جالب آنکه بر اساس  آمارهای منتشره ، محصولات جدید نوکیا پر بازدید ترین دستگاه های معرفی شده در این کنگره بوده اند و این شرکت توانست در این گردهمایی 21 جایزه در زمینه های مختلف کسب کند.

    نوکیا در مراسم رونمایی خود ، نوکیا 1، نوکیا 6 (2018)، نوکیا 7 پلاس و نوکیا 8 سیراکو را معرفی کرد که نوکیا 8 سیراکو  را می توان پرچمدار این برند در سال 2018 نامید.

    این محصول از طراحی منحصر به فردی نسبت به دیگر محصولات نوکیا برخوردار است و با انحنا در صفحه نمایش خود ، توانسته به یک گوشی روز تبدیل شود و بدون شک عرصه را برای رقبا تنگ خواهد کرد.

    پردازنده اسنپدراگون 835 در کنار یک حافظه رم 6 گیگابایتی ، نوید فضای پردازشی قدرتمندی را می دهد .

    یک نمایشگر p-OLED با اندازه 5.5 اینچ و رزولیشن 2560 در 1440 پیکسل روی آن سوار است که می تواند تصاویر قابل قبولی را از خود ارایه دهد.

    دوربین اصلی دوگانه آن 12 و 13 مگاپیکسل و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسلی است که گرچه حرف زیادی درمقابل رقبا برای گفتن ندارد ؛ اما این محصول را به یک گوشی هوشمند امروزی تبدیل کرده است.

    مجهز بودن به باتری 3260 میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع، پشتیبانی از دو سیم کارت، بلوتوث 5.0، حسگر اثر انگشت، USB type-c و مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از دیگر ویژگی های نوبرانه نوکیا است.

    این محصول قرار است در ماه آینده میلادی با قیمت 749 یورو وارد بازار شود.

    مسئولان شرکت HMD اعلام کرده اند که برنامه ریزی مشخصی برای رساندن نوکیا به 5 تولیدکننده مطرح دنیا دارند . شواهد نیز حاکی از آن دارد که محصولات ارایه شده در نمایشگاه MWC ، می توانند روزهای سختی را برای دیگر رقبا رقم زنند و حالا باید دید این برند می تواند به هدف تعیین شده برسد و باردیگر روزهای اوج خود را تداعی کند؟

     

    ستاره کره ای باز هم خوش درخشید

    همه انتظار داشتند تا سامسونگ در کنگره امسال از گوشی هوشمند خود با صفحه تاشو رونمایی کند ، که این اتفاق نیفتاد و در مراسم رونمایی این کمپانی در MWC ، شاهد معرفی Galaxy S9 بودیم. البته مدیران شرکت سامسونگ اعلام کردند که مشغول کار روی محصول تاشوی خود هستند و امیدوارند بتواند آن را هرچه زودتر وارد عرصه تولید کنند ؛ اما دوستداران محصولات سامسونگ بهتر است فعلا خود را با آخرین دستاورد این شرکت ، یعنی Galaxy S9 که در دو نسخه عادی و پلاس عرضه خواهد شد ، سرگرم کنند.

    نسخه معمولی این گوشی  مجهز به یک صفحه نمایش 5.8 اینچی با رزولیشن 1440 در 2960 و نسخه پلاس آن از یک صفحه نمایش 6.2 اینچی با همان رزولیشن 1440 در 2960 بهره گرفته است.

    تراشه اسنپدراگون 845 ، وظیفه پردازش داده ها را  در هر دو نسخه بر عهده دارد با این تفاوت که در کنار این پردازنده قدرتمند یک حافظه رم 4 گیگابیتی برای مدل عادی و یک رم 6 گیگابیتی برای مدل پلاس این گوشی در نظر گرفته شده است.

    از دیگر تفاوت های این گوشی زیبا ، می توان به دوربین های آن اشاره کرد. نسخه عادی این محصول از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بهره گرفته و در حالی که نسخه پلاس آن به یک دوربین دوگانه با کیفیت 12 مگاپیکسل در هر لنز مجهز شده است. یک دوربین 8 مگاپیکسلی نیز در جلوی هر دومدل قرار دارد که آماده ثبت تصاویر سلفی کابران است. 

    اسکنر عنبیه ، حسگر اثرانگشت ، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، فشارسنج، ضربان قلب‌سنج ، بلوتوث 5.0، USB type-c، پشتیبانی از شارژ سریع ،شارژ بی سیم و مجهز به دو اسلات سیم کارت از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند محسوب می شود.

    نسخه عادی Galaxy S9 ، با قیمت 840 یورو و نسخه پلاس آن با قیمت 990 یورو از 16 ماه جاری میلادی  وارد بازار خواهد شد.

     

    پوست اندازی غول ژاپنی

    شرکت سونی نیز در این نمایشگاه از گوشی Xperia XZ2 پرده برداشت .نکته قابل توجه این مدل ، طراحی متفاوت آن نسبت به دیگر محصولات ارایه شده توسط سونی است که به نظر می رسد این طراحی بتواند بیشتر از قبل مورد توجه کاربران قرار گیرد.

    XZ2 هم در دو مدل عادی و کامپکت راهی بازار خواهد شد که نسخه عادی آن از یک صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولیشن 1080 در 2160 و نسخه کامپکت آن از یک صفحه نمایش 5.0 اینچی با رزولیشن 1080 در 2160 بهره گرفته است.

    تراشه اسنپدراگون 845 در کنار یک حافظه رم 4 گیگابایتی وظیفه پردازش اطلاعات در هر دو مدل را دارد  و یک دوربین 19 مگاپیکسلی نیز آماده ثبت تصاویر کاربران است. دوربین سلفی این گوشی نیز5 مگاپیکسل کیفیت دارد.

    یک باتری 2870 میلی آمپری برای نسخه کامپکت و 3180 میلی آمپری برای نسخه عادی در نظر گرفته شده است که با توجه به اندازه صفحه نمایش آن ها ، ظرفیت های قابل قبولی به نظر می رسد.

    حسگر اثرانگشت، شارژ سریع، شارژ بی‌سیم، شتاب‌سنج، بلوتوث 5.0،، سنسور مجاورت ، فشارسنج ، مجهز به دو اسلات سیم کارت ، USB type-c و ضد نفوذ گرد و غبار و آب از دیگر مزایای XZ2 محسوب می شود.

    هنوز زمان عرضه این گوشی اعلام نشده است؛ اما براساس گفته های مدیران سونی این گوشی احتمالا در نیمه نخست سال 2018 با قیمت های 800 یورو ( نسخه عادی) و 600 یورو (نسخه کامپکت)، راهی بازار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر