پربازدیدترین برند در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ کدام بود؟

عصر کالا- بر اساس برخی آمار و تحلیل‌ها، نوکیا جایگاه پربازدیدترین برند تکنولوژی در رویداد کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ بارسلون را به خود اختصاص داده است.

پربازدیدترین برند در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ کدام بود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، پس از آنکه شرکت اچ دی ام گلوبال حدود یک سال پیش به منظور احیای برند نوکیا، حق فروش محصولات و گوشی‌های این شرکت را خریداری کرد، این برند قدیمی تکنولوژی باری دیگر توانست به میزان فروش نسبتا بالایی دست یابد و به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار، نوکیا توانست به روزهای درخشان خود در صنعت تولید و فروش موفقیت‌آمیز گوشی‌های همراه نزدیک شود.

    گوشی‌های هوشمند نوکیا که مدت‌ها با سیستم عامل ویندوز فون در دسترس عموم کاربران قرار می‌گرفت، از استقبال قابل توجهی  برخوردار نشد و همین امر هم موجب شد که این برند نام‌آور قدیمی به مرز ورشکستگی برسد و سپس شرکتی فنلاندی تحت عنوان اچ ام دی گلوبال حق فروش محصولاتش را به منظور احیای میزان فروش نوکیا خرید و حالا می‌بینیم که این برند فنلاندی با روی آوردن به سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید و طراحی‌های هوشمندانه و زیبا بار دیگر توانسته است توجه کاربران جهانی را به خود جلب کند.

    به گونه‌ای که بر اساس برخی گزارش‌ها و آمار منتشر شده، نوکیا عنوان "پربازدیدترین و قابل توجه‌ترین برند تکنولوژی" حاضر در رویداد کنگره جهانی موبایل MWC 2018 بارسلون اسپانیا را از آنِ خود کرده است.

    هرچند که این آمار بسیار نزدیک به سامسونگ بوده و در رقابتی تنگاتنگ با این برند کره‌ای است، اما بازگشت نوکیا به صدر برندهای تکنولوژی و آن هم رقابت با سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان قدرتمند گوشی‌های هوشمند که سالها بر بازارهای جهانی این محصول سلطه دارند، بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است.

    این امر به وضوح نشان می‌دهد که سیاست‌گذاری‌های اتخاذ شده و استراتژی‌های تولید و فروش نوکیا و اچ ام دی گلوبال بسیار هوشمندانه و درست بوده است و توانسته این برند قدیمی و خوش نام فنلاندی را باری دیگر به برترین سازندگان گوشی‌های هوشمند و محصولات تکنولوژی تبدیل کند.

    بعد از نوکیا، سامسونگ به ویژه با معرفی دو گوشی هوشمند جدید و پرچمدار گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، هواوی چینی، گوگل و اپل آمریکایی به ترتیب در جایگاه‌های دوم، سوم ، چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

    یکی از پرچمداران جدید نوکیا که در جریان کنگره جهانی موبایل 2018 بارسلون رونمایی شد و توجه بسیاری از کاربران را جلب کرد و موجب شد نوکیا بار دیگر طرفداران بسیاری را به خود جذب کند، گوشی هوشمند و جدید نوکیا 8 سیروکو بود. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به صفحه نمایشی 5.5 اینچی با نمایشگر pOLED به پردازنده اسنپ‌دراگون 835 کوالکام مجهز است. این پردازنده‌ هشت هسته‌ای را 6 گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x و 128 گیگابایت و دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی دارد که دوربین جلوی آن 5 مگاپیکسل است، اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر