رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم الکترونیکی و حفاظتی گفت:

صنعت تجهیزات الکترونیکی، نیازمند حمایت دولت

عصر کالا- این مقام مسوول گفت: در صورت حمایت از سوی دولت، شرایط و پتانسیل لازم برای صادرات نرم افزار، تجهیزات الکترونیکی و لوازم حفاظتی میان تولیدکننده های ما وجود دارد.

صنعت تجهیزات الکترونیکی، نیازمند حمایت دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق فیض آبادی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم الکترونیکی و حفاظتی در خصوص وضعیت بازار اظهار کرد: این اواخر بازار در رکود شدیدی به سر برده به خصوص برای کسبه  وضعیت نامناسب تر بوده و عرصه را برای آنها تنگ کرده است.

    وی ادامه داد: کاهش نقدینگی، قدرت خرید مردم و مراجعه کننده برای تعمیر موجب شد تا افراد در شرایط بدی قرار گیرند. اکنون هزینه تعمیر دستگاه صوتی و تصویری برای افراد مقرون به صرفه نبوده و عمده تعمیرکاران از این امر صرف نظر می کنند.

    رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم الکترونیکی افزود: تنها 2 شرکت اقدام به واردات لوازم و تجهیزات صوتی و تصویری می‌کنند و بازار را به صورت انحصاری در اختیار گرفته اند و بخش زیادی از تعمیرکاران، فعالیت خاصی ندارند.

    فیض آبادی در خصوص برخی از مشکلات تولیدکنندگان صنف لوازم الکترونیکی و حفاظتی در شرایط کسادی موجود، بیان کرد: تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی و حفاظتی که حدود یک سوم از کل اعضای اتحادیه را شامل می شوند، به سبب عدم حمایت از تولیدکنندگان  برای ادامه تولید و فعالیت، دچار مشکل شده اند. قرار بود تا 30 درصد از سود بخش هدفمند سازی یارانه ها به تسهیل امور تولیدکنندگان تعلق گیرد، اما چنین اقدامی صورت نگرفته و واحدهای تولیدی روز به روز در حال ریزش هستند.

    وی در این راستا گفت: فعالیت در عرصه تولید لوازم الکترونیکی و حفاظتی از ریسک بالایی برخوردار بوده است. همچنین مشکلاتی نظیر فرسودگی ماشین آلات و دستگاه های تولید، عدم حمایت دولت به منظور تسهیل امور که شامل مسائل مالیات و بیمه می شود، باعث شده تا بخش قابل توجهی از افراد دیگر مشوقی برای ادامه فعالیت نداشته باشند.

    رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم الکترونیکی و حفاظتی ادامه داد: اکنون تولیدکنندگان  نیازمند مشوق هایی از سوی دولت بوده اما هنگامی که تعداد کارگر و دستگاه به منظور بالا بردن کمیت و کیفیت تولیدات افزایش می یابد، مالیات و بیمه با این ذهنیت که میزان فروش واحد مورد نظر بالا رفته، به سرعت مقدار مطالبات خودرو را افزایش داده و موجب دلسردی تولیدکنندگان از ادامه فعالیت می شوند.

    این مقام مسوول اضافه کرد: باید کارگروهی از دو نهاد یاد شده به منظور مشاهده میدانی از میزان فروش و روند فعالیت واحدهای صنفی و تولیدی به‌عمل آید.

    فیض آبادی تشریح کرد: براساس نامه معاونت رییس جمهوری کشور، محصولاتی که نمونه آن در کشور تولید می شوند، نباید وارد شوند، اما اکنون واردات از تولید بسیار مقرون به صرفه بوده ، زیرا بخش زیادی از تولیدات خارجی،  قیمت کمتری نسبت به نمونه داخلی خواهند داشت، به همین علت تولیدکنندگان دیگر رغبتی برای تولید نخواهند داشت.

    این رییس اتحادیه با بیان اینکه  ظرفیت لازم برای حضور تولیدات داخلی در بازارهای جهانی وجود دارد، یادآور شد: اکنون در بخش دوربین های مدار بسته صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و اطراف کشور داریم، اما در بخش تجهیزات الکترونیکی کمتر از میزان بخش قبلی بوده است. البته در صورت حمایت از سوی دولت، شرایط و پتانسیل لازم برای صادرات نرم افزار، تجهیزات الکترونیکی و لوازم حفاظتی میان تولیدکننده های ما وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر