کاهش تعداد کاربران "ویندوز" در تازه‌ترین آمار مایکروسافت

عصر کالا- آمار منتشر شده جدید از جانب شرکت مایکروسافت نشان می‌دهد تعداد کل کاربران ویندوز روندی نزولی داشته است.

کاهش تعداد کاربران "ویندوز" در تازه‌ترین آمار مایکروسافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت مایکروسافت به تازگی در درگاه توسعه‌دهندگان، اطلاعات مربوط به سهم سیستم‌عامل ویندوز در بازار را به روز رسانی کرده است.

    گفته می‌شود این آمار، دقیق‌ترین ارقام موجود هستند و نشان می‌دهند تعداد کاربران فعال در ویندوز 10، از تعداد کاربران فعال در ویندوز 7 پیشی گرفته‌ است؛ به طوری که در ماه فوریه سال 2018، کاربران ویندوز 10، 48 درصد بازار، و ویندوز 7، 39 درصد بازار را به خود اختصاص داده بوده اند. با این حال، آمار رسمی دیگر نهادها با این ارقام همخوانی ندارد.

    این ارقام، تخمین تعداد کل کاربران سیستم‌عامل مایکروسافت را ممکن می‌کند.

    مایکروسافت در ماه نوامبر سال 2017 اعلام کرد 600 میلیون کاربر از ویندوز 10 استفاده می‌کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از جانب مایکروسافت، در آن زمان ویندوز 10، 45 درصد بازار را در اختیار داشت. این به این معنی است که در کل، سیستم عامل ویندوز مایکروسافت در هنگام انتشار این آمار، 1.33 میلیارد کاربر داشته است. این رقم، نسبت به 1.5 میلیارد کاربر ویندوز که پیشتر اعلام شده بود، کاهش چشمگیری را تجربه کرده است.

    البته کاهش تعداد کاربران ویندوز، با توجه به این‌که اکنون رایانه‌ها به سوی دستگاه‌های همراه حرکت می‌کنند، دور از انتظار نیست. اما مایکروسافت با افزودن قابلیت‌های جدید و ویژگی‌های سیستم‌های عامل همراه که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند، قصد دارد با این تمایل بازار مقابله کند.

    باید دید آیا می‌توان برای سیستم‌عامل ویندوز که در تلفن‌های همراه حضور محسوسی ندارد آینده‌ای متصور شد یا خیر. اما انتظار می‌رود شرکت مایکروسافت بار دیگر با تلاش برای بازگرداندن سیستم‌عامل ویندوزفون، به این بازار داغ بازگردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر