راهنمای خرید هارد اکسترنال

عصر کالا- امروزه با بالارفتن حجم فایل‌ها، آرشیو اطلاعات و کمبود حافظه در هارد‌های اینترنال و همچنین دسترسی سریع به اطلاعات و قابلیت حمل هارد‌های اکسترنال، این دستگاه‌ها بسیار محبوب شده‌اند.

راهنمای خرید هارد اکسترنال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خرید و انتخاب یک هارد اکسترنال خوب که این روز‌ها به یکی از ملزومات جانبی دارندگان لپ تاپ تبدیل شده و از طرفی روشی مناسب برای جابجایی امن اطلاعات بشمار می‌رود، حساسیت خاص خودش را دارد.

    امروزه با بالارفتن حجم فایل‌ها، آرشیو اطلاعات و کمبود حافظه در هارد‌های اینترنال و همچنین دسترسی سریع به اطلاعات و قابلیت حمل هارد‌های اکسترنال، این دستگاه‌ها بسیار محبوب شده‌اند و برای عده‌ای از افراد که تمایل دارند هزینه‌ای بالاتر پرداخت نمایند، امکاناتی مانند؛ مقاوم بودن در برابر شرایط غیر عادی از جمله آب، گرد و غبار، شوک الکتریکی و از همه مهم‌تر ضربه را می‌دهد تا کاربران با امنیت و آسایش بالاتری از اطلاعات خود استفاده و نگهداری کنند.

    البته قبل از خرید یک هارد اکسترنال خوب و کاربردی متناسب با نیازتان باید نکاتی را مدنظر قرار دهید که شاید شامل موارد زیر شود:

    • درصورت بالا رفتن ظرفیت هارد اکسترنال قیمت و وزن آن هم بالا می‌رود. قیمت و وزن یک هارد یک ترابایتی به مراتب کمتر از یک هارد 6 ترابایتی است.
    • با بالا رفتن ظرفیت هارد تعداد چرخش دیسک گردان شما نیز پایین می‌آید و باید انتظار داشت که چرخش یک هارد 6 ترابایتی 5400 دور در دقیقه باشد.
    • اگر از هارد اکسترنال برای آرشیو فیلم و سریال و فایل‌های شخصی استفاده می‌کنید یک هارد با 5400 دور را برای شما توصیه می‌کنیم، ولی اگر برای نقل و انتقال اطلاعات به یک هارد اکسترنال نیاز دارید هارد با سرعت 7200 به شما توصیه می‌شود.
    • در حافظه‌های SDD اطلاعات با سرعت بیشتری می‌توانند بارگذاری و جابه جا شوند، لازم به ذکر است که حافظه‌ی SDD برای نصب بازی و برنامه ایده آل است، ولی هارد HDD برای ذخیره سازی و آرشیو سازی مناسب‌تر است.
    • اگر در مورد ضدضربه بودن هارد نگرانی‌هایی دارید. حافظه‌های SDD به علت نداشتن قسمت مکانیکی مطمئن‌تر اند، زیرا در اثر ضربه اتفاق خاصی برای آن نمی‌افتد، اما هارد اکسترنال HDD به علت داشتن همین قسمت مکانیکی در صورت ضربه خوردن امکان آسیب دیدن دارند، باید اضافه کرد که هارد HDD نسبت به قطع جریان برق حساس می‌باشد و بهتر است هنگام خرید هارد HDD، مدل ضد ضربه یا ضدشوک آن را خریداری نمایید.
    • در صورتی که از PC استفاده می‌کنید بهتر است از گزینه‌ی هارد اکسترنال با آداپتور استفاده کنید، البته توصیه‌ی ما بیشتر هارد با آداپتور می‌باشد، چون احتمال قطع و وصل جریان برق را به صفر می‌رساند و امن‌تر است.
    • اگر برایتان از نظر بودجه امکان پذیر است هارد اکسترنالی خریداری کنید که مدت زمان تشخیص Recongnition Time آن کمتر بوده و سریع توسط لپ تاپ شناسایی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر