رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت:

اخذ فاکتور رسمی از فروشنده الزامی می‌شود

عصر کالا- رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به وقوع تخلف فروش کالای دست دوم IT به جای کالای آکبند در برخی واحدهای صنفی، گفت: بروز این تخلف‌ها باعث دلزدگی مصرف از بازار می‌شود و همین بازاری که داریم را هم از دست خواهیم داد.

اخذ فاکتور رسمی از فروشنده الزامی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، مهدی میر مهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از وقوع تخلف فروش کالای دست دوم به جای کالای آکبند در برخی واحدهای صنفی خبر داد و اظهار داشت: متخلفان با روش‌هایی کالای دست دوم، کارکرده و مرجوعی را بازسازی می‌کنند و در قالب کالای نو به فروش می رسانند.

    وی تصریح کرد: بروز تخلف های این چنینی باعث دلزدگی مصرف کنندگان از بازار خواهد و اگر مصرف کننده در بازار نباشد واحدهای صنفی نیز به کار نخواهند آمد و همین بازاری که داریم را نیز از دست خواهیم داد، بنابراین برخورد با تخلف‌ها برای حفظ بقای صنف وظیفه اتحادیه و اعضای آن است.

    رئیس اتحادیه فناوران رایانه استان تهران افزود: برای جلوگیری و پیشگیری از این تخلف، ارائه فاکتور رسمی توسط فروشنده الزامی شده است.

    وی ادامه داد: مشتریان باید هنگام خرید حتما از فروشنده فاکتور رسمی بگیرند. فاکتور رسمی باید با خط فروشنده و مهمور به امضا و مهر فروشنده با اسم، شماره تلفن و آدرس واحد صنفی باشد و شماره سریال دستگاه در آن قید شود.

    میرمهدی خاطر نشان کرد: ارائه فاکتور رسمی تا حدودی باعث ایجاد بازدارندگی از ارتکاب تخلف در واحدهای صنفی می شود. زیرا فروشنده از امکان پذیر بودن پیگیری تخلف نگران خواهد شد.

    به گفته وی، پس از الزامی شدن اخذ فاکتور رسمی از فروشنده، قرار است نتیجه این الزام به صورت عینی مشاهده شود و در یک برنامه زمان بندی پیگیری شکایات و اعتراض های خریداران از فروشندگان در اتحادیه منوط به داشتن فاکتور رسمی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر