عرضه جهانی تبلت رو به افول است

عصر کالا- تازه‌ترین تحقیقات انجام شده توسط IDC نشان می‌دهد که عرضه جهانی تبلت در سه ماهه آغازین سال جاری ۲۰۱۸ میلادی نسبت به سال قبل کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

عرضه جهانی تبلت رو به افول است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, بر اساس آخرین و جدیدترین گزارش تحلیلی بازار تبلت از سوی موسسه IDC حاکی از آن است که عرضه جهانی این دستگاه الکترونیکی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 2017 میلادی، با کاهشی 11.7 درصدی مواجه شده است، به گونه‌ای که فروش و عرضه تبلت از 35.8 میلیون دستگاه تبلت در سال قبل به 31.8 میلیون دستگاه در سال جاری رسیده است.

    البته با اینکه عرضه جهانی تبلت به طور کلی با کاهش روبرو شده است اما فروش تبلت‌های مایکروسافت (سرفیس مایکروسافت) و اپل ( آی‌پد پرو) یک رشد و افزایش 2.9 درصدی  را تجربه کرده است تا جایی که شرکت اپل، عنوانِ بزرگترین و برترین عرضه کننده دستگاه‌های تبلت را به خود اختصاص داده است، این در حالیست که سامسونگ و هواوی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

    بر اساس پیش‌بینی‌هایی که در این گزارش ذکر شده است، برآورد می‌شود اپل 9.1 میلیون آی‌پد عرضه کرده است که از این میان حدود 1.8 میلیون آن آی‌پد پرو بوده است. اپل آی‌پد جدید خود را در ماه گذشته و در اواخر سه ماهه آغازین سال جاری 2018 میلادی رونمایی کرد.

    در مجموع، عرضه تبلت‌های سامسونگ نسبت به سال گذشته، 11.4 درصد کاهش یافته است اما این شرکت کره‌ای همچنان در میان بزرگترین و بهترین تولیدکنندگان تبلت در جهان ایستاده است و تبلت های رده بالایی همچون سری تب اس را ارائه کرده و طرفداران بسیاری را نیز به خود جذب کرده است. اما این شرکت برای رقابت با شرکت‌های آمریکایی و موفقی همچون اپل و مایکروسافت راه دشواری را در پیش رو خواهد داشت.

    این در حالیست که عرضه تبلت‌های چینی هواوی در مقایسه با سال گذشته 13 درصد افزایش پیدا کرده است و همین رشد چشمگیر آن‌ها را به برترین عرضه و تولیدکنندگان تبلت در جهان تبدیل کرده است. البته فروش تبلت‌های هواوی بیشتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده و به تازگی در اروپا نیز در حال رشد است.

    بعد از این سه سازنده تبلت، شرکت‌های لنوو و آمازون نیز به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم جای گرفته‌اند. عرضه تبلت‌های لنوو نیز از سال گذشته شاهد یک رشد 1.8 درصدی بوده است.

    یکی دیگر از بزرگترین سازندگان تبلت، باید به گوگل اشاره کرد که به تازگی وارد عرصه تولید و عرضه تبلت در جهان شده است و به فکر افزایش میزان فروش محصولاتش است

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر