فروش گوشی هوشمند سقوط کرد

عصر کالا- میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی در چین به شدت کاهش یافته و به ۹۰ میلیون دستگاه رسیده است.

فروش گوشی هوشمند سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, تازه‌ترین آمار منتشر شده حاکی از آن است که در سه ماهه نخست و آغازین سال جاری 2018 میلادی، فروش و میزان تقاضای گوشی‌های هوشمند در کشور پهناور چین 34 درصد کاهش یافته و از این آمار حتی نسبت به سال گذشته نیز 13.4 درصد کاسته شده و به 90 میلیون دستگاه رسیده است.

    بازار چین که یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین بازارهای مصرف و تجارت در جهان محسوب می شود، حالا با کاهش شدیدی که در میزان فروش گوشی‌های هوشمند مواجه شده است، می تواند بازارهای جهانی را با نزول شدید و شوک ناگهانی و بزرگی روبه رو سازد.

    میزان فروش پنج تولیدکننده بزرگ چینی از جمله هواوی، اوپو، ویوو، زد تی ای و شیائومی نیز به شدت سقوط کرده است به گونه‌ای که گوشی‌های هوشمند هواوی در سه ماهه نخست سال 2018 بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

    میزان فروش اوپو و ویوو نیز نسبت به سال قبل حدود 30 درصد معادل 3 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. این درحالیست که میزان فروش شرکت اپل در همین بازه زمانی 25.6 درصد کم شده است.

    تحلیلگران بسیاری بر این باورند که سقوط میزان فروش گوشی‌های هوشمند دلایل مختلف و گوناگونی در بازارهای جهانی دارد که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به اشباع بازار گوشی‌های هوشمند، عدم وجود قابلیت‌های جدید، منحصر بفرد و کاربردی، وضعیت اقتصادی مردم و گرانی محصولات بخصوص در حوزه تکنولوژی و صرفه اقتصادی نداشتن برخی محصولات همچون آیفون 10 (ایکس) اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر