فبلت میان‌رده دخترانه، باریک‌ترین نوت‌بوک ارزان‌ و گوشی‌‌‌ای با دو نمایشگر

عصر کالا- این هفته بازار دیجیتال شاهد ورود سه تازه‌وارد از چین و کره است؛ فبلت میان‌رده هواوی با طراحی دخترانه و باریک‌ترین نوت‌بوک ارزان‌قیمت از کمپانی آی‌لایف و گوشی‌ کره‌ای V۲۰ با دو نمایشگر تازه‌های اخیر بازار هستند.

فبلت میان‌رده دخترانه، باریک‌ترین نوت‌بوک ارزان‌ و گوشی‌‌‌ای با دو نمایشگر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، بازار دیجیتال در هفته‌های اخیر از افزایش نرخ ارز متاثر شده است.

در نتیجه افزایش حدود 500 تومانی نرخ هر دلار، قیمت‌ها در بازار موبایل و رایانه نیز افزایش یافته که این موضوع بر میزان خرید و فروش در بازار تاثیر چندانی نداشته است.

این هفته بازار دیجیتال شاهد ورود سه تازه‌وارد از چین و کره بوده است؛ فبلت میان‌رده هواوی با طراحی دخترانه و باریک‌ترین نوت‌بوک ارزان‌قیمت از کمپانی آی‌لایف و گوشی‌ کره‌ای V20 با دو نمایشگر تازه‌های اخیر بازار هستند.

*فبلت میان رده جدید هواوی

این هفته گوشی نوا (nova) پلاس به عنوان سری جدید از گوشی‌های میان رده هواوی با طراحی مناسب بانوان به صورت رسمی وارد بازار شد.

گوشی نوا پلاس نسخه با امکانات بیشتر گوشی نوا و دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی Full HD است که در دسته فبلت‌ها قرار می گیرد.

سری نوا بدنه خمیده و ابعاد کوچک دارد تا کاربر بتواند با یک دست با گوشی کار کند.

برخلاف مدل‌ نوا که دارای دوربین 12 مگاپیکسلی است مدل نوا پلاس به دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز است. دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی این سری نیز قابلیت عکاسی در نور کم برای عکس سلفی را به کاربر می‌دهد.

این گوشی به تراشه‌ اسنپدراگون 625 کوالکام، یک پردازنده‌ هشت هسته‌ای و پردازنده‌ گرافیکی Adreno 506، سه گیگابایت حافظه‌ رم و 32 گیگابایت حافظه‌ داخلی قابل ارتقا تا 256 گیگابایت مجهز است.

همچنین در حالیکه مدل نوا باتری 3020 میلی‌آمپر ساعتی دارد، مدل نواپلاس به باتری 3440 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است.

پورت USB-C و حسگر اثر انگشت D3 با قابلیت آنلاک 360 درجه سریع‌تر و دقیق‌تر از دیگر وِیژگی‌های این سری است.

همچنین ویژگی Makeup 2.0 و Beautiful Skin 3.0 دوربین این دو مدل، با افکت‌های آرایشی و فیلترینگ پوست مناسب  عکس‌های سلفی است.

این سری با بدنه فلزی خمیده و در رنگ‌های طلایی، خاکستری تیتانیومی و نقره‌ای عرضه شده است.

با این استدلال که تعدد گارانتی‌ها باعث وجود قیمت‌های متفاوت می‌شد، هواوی از ژانویه 2016 استراتژی وجود یک گارانتی یکپارچه در بازار ایران را اتخاذ کرد و این محصول با گارانتی یکپارچه هواوی در ایران یک میلیون و 190 هزار تومان قیمت دارد.

*باریک‌ترین نوت‌بوک ارزان‌قیمت

این هفته همچنین محصولات چینی برند i-Life بار دیگر به صورت رسمی به بازار ایران بازگشت.

این برند از 3 سال پیش با تبلت کودکان در بازار ایران شناخته شد و در سطح جهانی نیز به دلیل ویژگی‌های مخصوص این رده سنی از جمله بدنه مستحکم در برابر ضربات مداوم و ناگهانی کودکان، بیشتر به عنوان تولیدکننده تبلت معروف است.

استراتژی این کمپانی روی ارائه محصولات با قیمت متناسب با هر بودجه‌ است و تلاش دارد تا با ارائه قیمت‌های پایین سهم بازار کسب کند.

اکنون این برند با محصولات نوت‌بوک، تبلت، تلفن همراه، ساعت هوشمند و اسکوتر برقی به بازار ایران بازگشته است.

نوت‌بوک‌های سری زد i-Life شامل زد نوت و زد ایر (Zed Air) به منزله ورود این برند به بازار نو‌ت‌بوک هستند که مدل زد ایر باریک‌ترین نوت‌بوک ارزان‌قیمت بازار است.

اگرچه آی‌لایف در ساخت این محصول رده ارزان‌قیمت از پلاستیک مات استفاده کرده؛ اما در مجموع طراحی این محصول شباهت بسیار زیادی به لپ‌تاپ مک‌بوک ایر اپل دارد.

زد ایر دارای نمایشگر 14 اینچی، 1.53 کیلوگرم وزن، 16.2 میلی‌متر ضخامت، باتری لیتیوم پلیمری 10,000 میلی‌آمپر ساعت، پردازنده چهار هسته‌ای اینتل اتم با فرکانس 1.83 گیگاهرتز، 2 مگابایت حافظه کش، پردازنده‌ گرافیکی Intel HD ، 2 گیگابایت حافظه رم  DDR3، 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی eMMC، 2 درگاه‌ ارتباطی USB 2.0، شیار Micro SD، خروجی هدفون و میکروفون، پورت Mini HDMI و  ویندوز 10 است.

این مدل با گارانتی رسمی حدود 850 هزار تومان قیمت دارد و با این قابلیت‌های سخت‌افزاری، این محصول برای کاربردهای سبک مناسب است.

*گوشی‌‌ای دارای دو نمایشگر

جدیدترین گوشی کمپانی کره‌ای ال‌جی V20 نام دارد که نسل دوم از سری گوشی‌های V است.

این گوشی 5.7 اینچی دو سیم کارت، دارای دو دوربین پشتی 16و 8 مگاپیکسلی با فلش DualLED، حافظه‌ داخلی 64 گیگابایتی و حسگر اثر انگشت است.

ال جی در طراحی این محصول قاب پشتی پلاستیکی را به بدنه‌ تمام آلومینیومی تغییر داده است.  لبه‌های گوشی در دو طرف باریک است و قسمت‌ بالا و پایین نیز خمیدگی کوچکی دارد.

در قسمت پشتی گوشی دو دوربین تعبیه شده است؛ دوربین اول دوربین اصلی با کیفیت 16 مگاپیکسل و زاویه‌ی عکاسی 75 درجه است و دوربین دوم دارای کیفیت 8 مگاپیکسل قابلیت عکس‌برداری عریض 135 درجه‌ است. کیفیت فیلم‌برداری این دوربین ‌4k است. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در دو حالت 83 درجه‌ و 120 درجه‌ قابلیت عکاسی دارد.

نرم‌افزار گوشی مجهز به سیستم‌عامل اندروید نوقا است.

گوشی از دو سیم کارت سایز نانو استفاده می‌کند و از شبکه 4G ،NFC و رادیو پشتیبانی می‌کند.

وزن گوشی 174 گرم و 7٫6 میلی‌متر ضخامت دارد و طبق ادعای ال جی دارای بدنه مقاوم در برابر آب است.

سخت‌افزار گوشی از پردازنده Qualcomm MSM8996 Snapdragon 820 Chipset از نوع 64 بیت، حافظه‌ داخلی 64 گیگابایت، رم 4 گیگابایت، کارت حافظه‌ microSD قابل ارتقا تا 2 ترابایت، جک 3.5 میلیمتری صدا بهره می برد.

باتری گوشی از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت 3200 میلی‌آمپر ساعت با قابلیت QuickCharge 3.0 و امکان تعویض باتری است.

این گوشی در سه رنگ مشکی، ذغالی، نقره‌ای و صورتی تولید شده و با گارانتی اصلی ال جی حدود 2 میلیون تومان قیمت دارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر